LTMarketingo apskaita vis dar yra svarbi tema. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra išanalizuoti marketingo ir finansų kaip atskirų, bet vienas kitą stipriai įtakojančių kompanijos veiklos sričių, tarpusavio ryšį, ir paieškoti optimalių sprendimų kuriant marketingo strategiją, pagrįstą efektyviu rizikos valdymu. Marketingo komplekso valdymas reiškia, kad ribinių kaštų tikimybės ir investicijų grąžos skaičiavimai suteikia prielaidą verslo vystymo projekcijai pagal augimo skalę, jos rizikingumą ir patikimumą. Kalbant apie marketingo matavimus, tik investicijų grąža pateikia tiek pelno tiek investicijų augimo pilną vaizdą. Taikant naujas investicijų grąžos apskaičiavimo technikas, marketingo vadovai gali tvirtai nuspręsti dėl investicijų portfelio. Praktiniai investicijų grąžos skaičiavimai rodo, kad yra galima, naudinga ir logiška vertinti riziką ir pelną ir suteikia prielaidą projektuoti šias kalkuliacijas praktiškai taip, kad tai būtų priimtina pardavėjams. Analitinė investicijų grąžos struktūra padeda paaiškinti sudėtingus ir iš pažiūros chaotiškus investicijų į marketingą modelius ir leidžia greitai padaryti aiškias išvadas apie ateityje taikytinas marketingo priemones. Straipsnyje pateikti rezultatai rodo, kad investicijų portfelio optimizavimas gali būti taikomas siekiant išspręsti optimalaus marketingo biudžeto paskirstymo problemą. Darbe siekiant rasti geriausią sprendimą taikoma naudingumo funkcija. Radus naudingumo funkcijos ir efektyvios zonos susilietimo tašką galima parinkti optimalų portfelį.Reikšminiai žodžiai: Atsitiktinis optimizavimas; Investicijų grąža (ROI); Investicijų rentabilumas; Marketingo finansai; Marketingo finansavimas; Marketingo kompleksas; Marketingo miksas; Marketingo priemonių rinkinys; Naudingumo funkcija; Panaudojimo funkcija; Rinkodaros finansai; Stochastinis optimizavimas; Stochastinė (galimybinė/atsitiktinė) optimizacija; Marketing finance; Marketing mix; Return on investment (ROI); Stochastic optimization; Utility function.
ENThe main objective of this paper – to analyze rapport between marketing and finance like separate, but interacting each other strongly, company's domains and search for the optimal solutions for marketing strategy based on effective risk management to create. The paper is analyzing the mechanism of the marketing return on investment (ROI) calculations and explains the practical calculations of experts. The theoretical model of the return on marketing investment, according to the marketing strategies of marketing mix elements, is proposed. In conclusion the application of mathematical optimization model of the investment portfolio, using the technique of utility function, the problem of the optimal allocation of marketing investments in marketing complex elements is determined. [text from author]