LTŠiame straipsnyje, siekėme išsiaiškinti, kaip asmenybės orientacija lemia studijų programos pasirinkimą, lūkesčius ir motyvaciją studijuoti privačiame verslo universitete. Šio straipsnio tikslas - teoriškai ir empiriškai pagrįsti ryšį tarp studentų asmenybės orientacijos, motyvacijos, lūkesčių ir studijų programos pasirinkimo. Atlikus ilgalaikį tyrimą (2006-2008) privačiame verslo universitete, nustatyta, kad Vadybos ir verslo administravimo programą pasirinkę studentai yra aktyvesni, emocingesni (jiems būdingas teigiamas emocionalumas - dažniau patiriamas džiaugsmas), labiau savimi pasitiki, yra linkę į ekstraversiją. Ekonomikos programą pasirinkusių studentų asmenybės kryptingumas yra aiškiau išreikštas, pasižymi ryškesniu vidinės kontrolės lokusu, šie studentai labiau linkę į intraversiją. Tyrimu nustatyta, kad Vadybos ir verslo administravimo programą pasirinkusių studentų motyvai studijuoti privačiame verslo universitete yra labiau susiję su išore (prestižinis universitetas, draugų rekomendacijos, tėvų patarimas, lengvos stojimo sąlygos, neplanuotas, atsitiktinis pasirinkimas). Studentų, pasirinkusių Ekonomikos studijų programą, stipresnė vidinė motyvacija. Tyrimo metu vadybos ir ekonomikos programų studentų buvo prašyta pasakyti savo lūkesčius, kuriuos jie sieja su studijomis verslo universitete. Kadangi tyrimas neatskleidė reikšmingų skirtumų, galima teigti, kad asmenybė ir pasirinkta studijų programa nedaro įtakos lūkesčių formavimuisi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybė; Lūkesčiai; Motyvacija; Expectations; Motivation; Personality.
ENThe longitudinal study was conducted in private business university providing programmes in Management and Business Administration and Economics over the period of 2006-2008. The data derived from the study revealed the motivation and expectations of the first year students behind entering a private business university, and the relationship of personality type to the choice of the study programme. [From the publication]