Neformaliojo ir savaiminio mokymosi būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo Šiaurės šalyse ir Prancūzijoje lyginamoji analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neformaliojo ir savaiminio mokymosi būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo Šiaurės šalyse ir Prancūzijoje lyginamoji analizė
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2009, Nr. 18, p. 40-56
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje lyginama užsienio šalių (Suomijos, Norvegijos, Švedijos ir Prancūzijos) patirtis vertinant ir pripažįstant neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytus mokymosi pasiekimus, siekiant nustatyti tuos šios patirties elementus, iš kurių galime mokytis kurdami neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo sistemą Lietuvoje. Neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimas ir pripažinimas yra suprantamas ir pripažįstamas kaip procesas, sudarantis galimybes įvairią formaliojo mokymosi ir profesinės veiklos patirtį turintiems žmonėms įteisinti tuos mokymosi pasiekimus, kuriuos jie yra įgiję neformaliojo mokymosi būdu ir per profesinę patirtį. Svarbiausios neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo procesų ir sistemų kūrimo prielaidos Šiaurės šalyse ir Prancūzijoje yra aktualių socialinių, ekonominių problemų sprendimas. Neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimas ir pripažinimas visose minėtose šalyse laikomas universalia socialinės ekonominės politikos priemone, o šiam procesui keliami tikslai ir prioritetai priklauso nuo socialinės ekonominės orientacijos ir egzistuojančių socialinių ekonominių gebėjimų formavimo modelių. Šiaurės šalyse ir Prancūzijoje taikomi neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo metodai daugeliu atvejų yra vienodi arba labai panašūs. Dažniausiai taikomi pasiekimų aplanko, įgūdžių demonstravimo darbo aplinkoje ir pokalbio metodai.Reikšminiai žodžiai: Neformalusis mokymasis; Pripažinimas; Savaiminis mokymasis; Vertinimas (ankstenio mokymosi pasiekimų vertinimas); Įteisinimas; Accreditation; Evaluation (prior learning evaluation); Informal learning; Non-formal learning.

ENSystematic analysis of foreign countries' experience in the assessment and recognition of the learning outcomes acquired through non-formal and informal learning can provide useful and important information for the designing and implementation of the system for the assessment" and recognition of the non-formal and informal learning in Lithuania. The aim of the article is to compare the experience of foreign countries (Finland, Norway, Sweden, France) in assessing and acknowledging learning outcomes acquired through non-formal and informal learning, while seeking to establish the potential sources of policy learning in this field. The article defines the notion of assessment and acknowledgment of achievements acquired through non-formal and informal learning, compares the causes, preconditions and objectives for the appearing of assessment and acknowledgment of achievements, acquired through non-formal and informal learning, compares the institutions performing the assessment and acknowledgment of learning outcomes acquired through non-formal and informal learning and their applied methods of assessment. [From the publication]

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25177
Updated:
2018-12-17 12:38:58
Metrics:
Views: 34    Downloads: 3
Export: