Profesijos pedagogų kvalifikacijos kėlimo programų rengimo metodologija : Leonardo da Vinci programos projektas Profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo sistemų tobulinimas = Methodology for the curriculum of vocational teacher qualification improvement : Leonardo da Vinci programme project Development of systems for vocational teacher qualification improvement

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Profesijos pedagogų kvalifikacijos kėlimo programų rengimo metodologija: Leonardo da Vinci programos projektas Profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo sistemų tobulinimas = Methodology for the curriculum of vocational teacher qualification improvement : Leonardo da Vinci programme project Development of systems for vocational teacher qualification improvement
In the Journal:
Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos [Vocational training: research and realities]. 2009, Nr. 17, p. 234-271
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama profesijos pedagogų kvalifikacijos kėlimo programų rengimo metodologija. Pirmoje straipsnio dalyje apibūdinami pagrindiniai principai, kurie atskleidžia metodologijos pagrindą. Pateikiami programą pagrindžiančių prielaidų paaiškinimai. Antroje dalyje aprašomos keturios procedūros, kurios grindžia programos kūrimo ir tobulinimo metodologiją: profesijos pedagogų vaidmens ir jiems skirtų uždavinių aprašymas; studijų rezultatų apibrėžimas; studentų pasiekimų vertinimo kriterijų nustatymas; studijų programos struktūros ir turinio kūrimas. Trečioje straipsnio dalyje pristatomi pagrindiniai programos kūrimo ir tobulinimo proceso dalyviai ir paaiškinami jų specifiniai vaidmenys. Aptariamos šių programos kūrimo tobulinimo dalyvių funkcijos. Ketvirtoje dalyje pateikiama kokybės užtikrinimo programa, kuri galėtų būti vykdoma per keturių etapų kokybės ciklą: planavimas (apibendrinamas programos kūrimo procesas), įgyvendinimas (atskleidžiamos pagrindinės programos realizavimo problemos), įvertinimas (pristatomos programos įvertinimo stadijos, akcentuojant programos stipriųjų ir silpnųjų pusių atskleidimą), peržiūrėjimas (siūloma, kaip panaudoti įvertinimo rezultatus programos kokybės gerinimui). Studijų rezultatais pagrįsta programa yra pažangiausia šiuolaikinė metodologija, pasirinkta suvokiant siekiamų studijų rezultatų svarbą: programos kūrimo ir tobulinimo logikai; studentų pasiekimų vertinimui; kokybės užtikrinimui ir standartams profesijos pedagogų rengimo institucijose; nacionalinių ir tarptautinių profesijos pedagogų rengimo sistemų kūrimui.Reikšminiai žodžiai: Kvalifikacijos kėlimas; Kvalifikacijos tobulinimo programa; Metodologija; Profesijos pedagogai; Profesijos pedagogų kvalifikacijos pedagogų kėlimo programa; Programos; Rengimo metodologija; Curriculum; Curriculum of vocational teacher qualification; Methodology; Professional development program; Professional educators; Qualification improvement; Vocational teachers.

ENThe article discusses the methodology of development of curriculum for vocational teacher qualification improvement. The first part of the article defines the key principles, which reveal the basis of the methodology. Clarifications of preconditions of the curriculum are presented. The second part describes four procedures providing the basis for the development of the curriculum and improvement methodology: description of the role of vocational teachers and their tasks; definition of study results; establishment of students’ achievement assessment criteria; development of the structure and content of the curriculum. The third part of the article presents the key participants of the curriculum development and improvement process and explains their specific roles. Functions of these participants of the improvement of the curriculum development are discussed. The forth part presents a quality assurance programme, which could be implemented over a four stages’ quality cycle: planning (curriculum development process is summarised), implementation (the key problems of the curriculum realisation are revealed), evaluation (stages of the curriculum assessment by highlighting weaknesses and strengths of the curriculum are presented), review (ways of using assessment results to improve the curriculum quality are offered). The curriculum based on the study results is the most advanced modern methodology selected bearing in mind the significance of the study results for the logics of curriculum development and improvement, assessment of students’ achievements, quality assurance and development of standards in institutions of vocational teachers’ training, development of national and international systems of training of vocational teachers.

ISSN:
1392-6241; 2029-8447
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25169
Updated:
2018-12-17 12:38:57
Metrics:
Views: 14    Downloads: 6
Export: