LTStraipsnyje apžvelgiama neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo problematika. Užsienio šalių patirtis rodo, kad viena iš svarbiausių neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir kompetencijų pripažinimo sistemos infrastruktūros sudėtinių dalių yra darbuotojai, vertinantys neformaliai ir savaiminiu būdu įgytus mokymosi pasiekimus ir/ar padedantys kandidatui pasiruošti vertinimui. Siame straipsnyje atskleidžiama profesijos pedagogų nuomonė apie tai, kokias neformaliai ir savaiminiu būdu įgytų mokymosi pasiekimų vertinimo kompetencijas jie laiko svarbiomis atsižvelgdami į profesijos pedagogų plėtros poreikį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kandidatas; Kompetencijos; Mokymosi pasiekimai; Neformalusis mokymas; Neformalusis mokymasis; Savaiminis (informalusis) mokymasis; Savaiminis (informavusis) mokymasis; Savaiminis mokymasis; Vertinimas; Assesment; Assessment; Candidate; Competencies; Informal learning; Learning achievements; Non-formal learning.
ENThe article presents an overview of the issue of non-formal and informal learning achievement assessment and recognition. The experience of foreign countries shows that employees who assess learning achievements acquired in non-formal and informal learning and /or help the candidate to prepare for the assessment form one of the most important components of non-formal and informal learning achievement assessment and competence recognition system infrastructure. This article reveals the attitude of vocational teachers to what they consider to be the most important competencies for assessing learning achievements acquired in non-formal and informal learning, taking into account the need for vocational teacher development. [From the publication]