LTGlobalizacija, naujų technologijų ir žinių ekonomikos plėtra daro poveikį profesinės veiklos kaitai, skatinant suaugusiuosius tobulinti savo žinias, ugdyti kompetencijas arba iš esmės pakeisti savo profesiją. Pagrindinė sąlyga yra universitetinių studijų programos, orientuotos į besimokančiojo išorinius ir vidinius poreikius. Asmuo ir švietimas yra glaudžiai tarpusavyje susiję, turintys įtaką vienas kitam. Straipsnyje siekiama išanalizuoti suaugusiųjų mokymosi motyvus, poreikius ir veiksnius, skatinančius besimokančiuosius tęsti studijas universitete. Tyrimo metu buvo atlikta mokslinės literatūros analizė ir būsimųjų andragogų apklausa. Tyrimo rezultatai parodė, kad mieste suaugusieji linkę aktyviau siekti aukštojo mokslo nei rajone. Moterys aktyviau siekia universitetinio išsilavinimo nei vyrai. Jauni suaugusieji žino šiuolaikinės visuomenės mokymosi svarbą, todėl linkę pradėti aukštąjį išsilavinimą iš karto po vidurinio. Tradicinio amžiaus studentams universitetinių studijų poreikis mažesnis negu netradicinių amžiaus studentų, todėl pastariesiems studijų programos pasirinkimas buvo tikslingesnis. Netradicinio amžiaus studentai labiau orientuoti į profesinės veiklos ir kvalifikacijos tobulinimą, o tradicinio amžiaus studentai siekia įgyti profesiją. Studentams svarbu įgyti žinių valdymo ir organizavimo įgūdžių ir tai jiems yra svarbiausia mokytojo kompetencija. Dauguma respondentų pripažino, kad jų mokymosi poreikiai studijų metu pasikeitė, todėl galima teigti, kad žinios ir gebėjimai, įgyti universitete, turėjo įtakos tolesniam gyvenimui, pasaulėžiūrai ir t.t.Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Būsimieji andragogai; Mokymosi poreikiai, pasitenkinimas; Suaugusiųjų mokymo poreikiai; Adult learning needs; Andragogas; Learning needs; Prospective andragogues; Satisfaction.
ENGlobal development of the latest technologies and the knowledge economics makes an impact on the change of professional activity by encouraging adults to increase their knowledge, build competences, or fundamentally change their profession. Therefore, the article aims to analyze special characteristics of the adult learning motives, needs, and the factors encouraging them to continue studies at university. It presents the research outcomes, the views of andragogy students of learning needs, the satisfaction of the said needs, and the possibilities of their implementation at university. The authors provide recommendations for increasing the quality of meeting adult learning needs at university. [From the publication]