Social pedagogical assistance in school as a means for implementation of social justice in education

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Social pedagogical assistance in school as a means for implementation of social justice in education
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2010, Nr. 1 (50), p. 63-71
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinėje visuomenėje švietimas tampa svarbiu instrumentu, tarnaujančiu sėkmingai asmens socializacijai, savo gebėjimų realizavimui, socialinės sanglaudos stiprinimui, socialinių problemų mažinimui. Straipsnyje analizuojant įvairių mokslinių bei kitų šaltinių duomenis, nagrinėjama socialinio teisingumo samprata. Socialinė pedagoginė pagalba suprantama kaip viena iš priemonių siekti socialinio teisingumo visuomenėje. Remiantis empiriniais tyrimais yra siekiama atskleisti ir įvertinti esminius socialinio teisingumo ir socialinės pedagoginės pagalbos ryšio elementus. Analizuojami socialinės pedagoginės pagalbos teikimo ir realizavimo būdai, mokyklinio amžiaus vaikų žinios apie pedagoginės pagalbos teikiamas galimybes, socialinės pedagoginės pagalbos kokybę Lietuvos mokyklose. Socialinio pedagogo specialybė, ar kitų asmenų socialinė pedagoginė veikla, leidžia užtikrinti, jog edukacinis procesas mokyklos etapu bus sėkmingas ir įtakos socialinio teisingumo įtvirtinimą. Tyrimo duomenys atskleidžia, jog socialinės pedagogikos paslaugos, teikiamos mokyklose, yra gana populiarios, jų kokybė vertinama palankiai. Socialinės pedagogikos pagalbą teikia ne tik socialiniai pedagogai, bet taipogi mokyklų psichologai bei klasės auklėtojai. Tačiau atkreipiamas dėmesys, jog mokiniai apie socialinės pedagoginės pagalbos galimybę dažniausiai sužino ne iš pačių socialinių pedagogų, o iš kitų mokytojų, draugų, kitų asmenų.Reikšminiai žodžiai: Socialinė pedagogė pagalba; Socialinė teisė; Teisinis ugdymas; Teisė; Justice; Social justice; Social pedagogical assistance; Social pedagogocal assistance.

ENThe article provides, via the analysis of scientific and other relevant documents, the concept of social justice andsocial pedagogical assistance as one of the main measures ensuring social justice. The empiric survey presents the analysis of responsibilities and ways for providing social pedagogical assistance, the knowledge of schoolchildren on social pedagogical assistance opportunities in school and evaluation of quality of socialpedagogical assistance in school. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25088
Updated:
2018-12-17 12:41:35
Metrics:
Views: 30    Downloads: 6
Export: