LT[...] Straipsnis akcentuoja kelias pagrindines dimencijas: ontologinę - kas yra socialinės inovacijos?; epistemologinę - kaip mes galime pažinti ir tirti socialines inovacijas?; metodologinę - kokie metodai geriausiai atskleistų socialinių inovacijų esmę. Straipsnyje taip pat pateikiami empiriniai duomenys, kurie iliustruoja socialinių inovacijų sampratą bei atskleidžia agentus, kurie įtakoja socialinių inovacijų radimąsi kaimo bendruomenėse. Pirmojoje straipsnio dalyje analizuojama socialinių inovacijų samprata.[...] Antrojoje straipsnio dalyje pateikiamas socialinių inovacijų tyrimo modelis, kuris remiasi Moulaert, Martinelli, Swyngedouw, González (2005) teiginiu, kad geriausia socialines inovacijas tirti naudojantis kokybine prieiga ir remiantis „geros praktikos" atvejų analize.[...] Trečiojoje dalyje atskleidžiami empirinio tyrimo rezultatai. Ekspertai, remdamiesi savo patirtimi, pateikia savo sampratą, kas yra socialinės inovacijos kaimo bendruomenėse bei kokie veikėjai dalyvauja kuriant bei vystant socialines inovacijas kaimo vietovėse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekspertų požiūris; Kaimo bendruomenė; Kaimo bendruomenės; Mobilizacija iš apačios į viršų; Mobilizacija nuo apačios; Socialinė aplinka; Socialinės inovacijos; Bottom-up mobilization; Expert opinion; Rural communities; Rural community; Social environment; Social innovations.
ENThis article presents a methodological framework that can be applied for analysing social innovations and explores character of social innovations in rural communities. The article focuses on several dimensions: The first dimension is ontological and refers to the concept of social innovation; the second one is epislemological and explores how social innovations could be analysed, whereas the third dimension focuses on methodological aspects. The article also presents empirical evident t exploring the nature u f social innovations in rural communities of Lithuania. [text from author]