Mokinių ir mokytojų komunikavimas lietuvių bendrine tartimi

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių ir mokytojų komunikavimas lietuvių bendrine tartimi
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2010.
Pages:
201 p
Notes:
Bibliografija.
Summary / Abstract:

LTMonografijoje atskleidžiama pirmą kartą Lietuvoje sistemiškai ir metodiškai tirta pradinių klasių mokinių ir jų mokytojų bendrinės tarties būklė, analizuojamas bendrinės tarties, kaip kalbinės komunikacijos dalies, mokymo(si) pradinėse klasėse procesas, svarstomi suaugusiųjų (pradinių klasių mokytojų) bendrinės tarties tobulinimo(si) klausimai. Šioje knygoje aprašyti ir eksperimentiniu tyrimu pagrįsti bendrinės tarties, kaip kalbinės komunikacijos dalies, veiksniai, kalbos ugdymo turinys, tradicinių ir specifinių šiuolaikinių tarties mokymo(si) būdų bei metodų sistema. Pateikiama parengta ir mokyklinėje praktikoje patikrinta integruota „Bendrinės tarties mokymo(si) programa mokiniams“. Teoriniu pagrindu sukurta ir tyrimais pagrįsta mokytojų bendrinės tarties tobulinimo(si) programa gali tapti nuolatinio mokytojų tobulinimo(si) dokumentu Lietuvoje. Knygą sudaro įvadas ir trys dalys. Pirmojoje dalyje analizuojamas komunikacijos procesas ir aptariami bendrinės tarties teoriniai pagrindai. Gausios filosofinės, psichologinės ir edukologinės literatūros analizė suponavo teorines prielaidas modeliuoti empirinį tyrimą. Kalbos vystymosi procese empirinė ir teorinė sritys viena su kita yra glaudžiai susijusios: tiriant kalbą neįmanoma atskirti mokslinio jos pagrindo nuo socialinės tikrovės, kurioje ji reiškiasi. Antrojoje darbo dalyje akcentuojama, kad bendrinės tarties tyrimas pedagoginiu požiūriu yra sudėtingas kompleksinis procesas, pagrindžiami tyrimo etapai, aprašoma tyrimo metodologija. Trečioji dalis skirta mokinių ir mokytojų lietuvių bendrinės tarties tyrimų analizei.Reikšminiai žodžiai: Bendrinė kalba; Tartis; Standartizavimas; Ortoepija; Taisyklingumas; Standard language; Pronunciation; Standardization; Orthoepy; Correctness.

ENThe monograph reveals the state of standard pronunciation of primary pupils and teachers, systematically and methodically investigated for the first time in Lithuania; analyses the process of teaching/learning of standard pronunciation as part of linguistic communication in primary school; and considers the issues of improving standard pronunciation of adults (primary teachers). This book describes and uses an experimental research to substantiate the factors of standard pronunciation as part of linguistic communication, the content of language teaching, as well as the system of traditional and specific modern ways and methods of teaching/learning pronunciation. It presents the developed and school-validated integrated “Programme of teaching/learning of standard pronunciation for pupils”. The programme might become a document of continuous improvement of teachers in Lithuania. The book consists of an introduction and three parts. The first part analyses the communication process and discusses the theoretical background of standard pronunciation. The analysis of abundant philosophical, psychological and educational literature created theoretical preconditions for the modelling of an empirical study. In the process of language evolution the empirical and theoretical areas are closely interrelated: when exploring the language it is impossible to distinguish its scientific foundation from social reality in which it is expressed. The second part of the work emphasises that the research of standard pronunciation from the pedagogical perspective is a complex process; gives substantiation for the stages of the research; and describes research methodology. The third part focuses on the analysis of pupils’ and teachers’ standard Lithuanian pronunciation studies.

ISBN:
9789955184997
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/25051
Updated:
2013-04-28 20:41:22
Metrics:
Views: 40
Export: