LTKronikoje analizuojama kolektyvinė monografija „Dvasingumas žmogaus pasaulyje“, kurioje siekta išnagrinėti ir atskleisti žmogaus ir dvasingumo santykį, jo sklaidą kaip neatskiriamą vidinio pasaulio, pažiūrų, išgyvenimų, prasmių, vertybių sritį. Aptariama leidinio struktūra, analizuojami autorių straipsniai, kuriuose atsispindi svarbiausios tyrimo kryptys: dvasingumo samprata ir jo reikšmė asmenybei, prasmė kaip dvasingumo turinys, dvasingumo ir kultūros santykis, dvasingumas kaip vertybių raiška ir jų tarpusavio ryšiai, dvasingumo ugdymas kultūriniu, meniniu turiniu. Vienų autorių straipsniai grindžiami teoriniais apmąstymais ir apibendrinimais, kitų – empiriniais tyrimais. Tikslingo apibendrinimo didesnėmis galimybėmis išsiskiria tie straipsniai, kuriuose specialiai nagrinėjama dvasingumo, kaip būties fenomeno, samprata, jo raiška, ribos, praeities ir dabarties dvasingumo sąveika šiuolaikiniame socialiniame kontekste. Leidinio autorių pastangos rodo, kad dvasinės sklaidos srityje žengti svarbūs žingsniai – mėginta sukurti į asmenybės dvasinio ugdymo sklaidą orientuotą ir teoriškai pagrįstą koncepciją, atlikta įvairių amžiaus, išsilavinimo respondentų grupių požiūrio į dvasingumą, vertybinius prioritetus analizė. Tačiau lieka neišspręsta pati svarbiausia problema – kaip pasinaudojant teoriniais teiginiais ir empiriniais duomenimis praktiškai pagerinti mokinių dvasinį ugdymą mokykloje, kaip žadinti mokinių norą tapti dvasingam ir pakelti jų dvasingumo lygį, atitraukiant jų dėmesį nuo perdėto materialinių vertybių sureikšminimo.Reikšminiai žodžiai: Jonas Kievišas; Rimantė Kondratienė; Dvasingumas; Žmogus; Jonas Kievišas; Rimantė Kondratienė; Spirituality; Human.
ENThe chronicle analyses a collective monograph “Spirituality in the Human World”, which is aimed at analysing and revealing the relation between the individual and spirituality, its dessimination as an integral field of the inner world, attitudes, experiences, meanings and values. The structure of the issue is discussed, and the articles reflecting the main research directions are analysed. The main research directions are the notion of spirituality and its significance for the individual, its meaning as the content of spirituality, the interrelation of spirituality and culture, spirituality as expression of values and their interrelation, development of spirituality in terms of cultural and artistic content. The articles by some authors are based on theoretical considerations and generalisations, other articles – on empirical research. The articles analysing the notion of spirituality as a subsistence phenomenon, its expression, limits, and the interaction of the past and present spirituality in the contemporary social context have higher possibilities of presenting an accurate generalisation. The attempts by the authors of the issue show that important steps have been made in the field of spiritual dissemination – attempts have been made to create theoretically justified conceptions oriented to the dissemination of spiritual education of individuals, an analysis of value priorities and attitudes towards spirituality of groups of respondents of various age and education background. However, the most important problem, i.e. how to practically improve students' spiritual education in schools by using theoretical and practical data, stimulate their desire to become spiritual personalities, improve their spiritual level and distract their attention from material values.