LTEmanuelis Levinas augo prieškarinėje Lietuvoje, bet anksti prarado šeimą, artimuosius ir namus. Ar filosofija gali išgelbėti nuo išprotėjimo? Fenomenologas E. Levinas atrado savo žydiškas intelektualias ir dvasines šaknis. Tai buvo jo nauji namai. E. Levinas yra skaitomas ir studijuojamas iš įvairių perspektyvų: fenomenologijos, metafizikos, etikos, prancūzų filosofijos ir antropologijos, bet, autoriaus nuomone, jis pirmiausia yra religijos filosofas. Jis siekė sugrąžinti Dievą į filosofinį diskursą ir jam tai pavyko. Jis taip pat pradėjo kalbėti apie Dievą, kai tai buvo nemadinga. Jis buvo filosofas, kuris padėjo jaunam studentui suprasti, kas tikrai svarbu gyvenime. Jis matė, kad buvo neverta bandyti ir rasti Dievą susidėvėjusiose ontologinėse Dievo egzistavimo teorijose. Dievą buvo galima rasti tik iš naujo suradus kitą asmenį, naujai suprantamą kitą asmenį, Kitą, kaip jis mėgo rašyti. E.Levinas buvo filosofas, kuris neturėjo palikimo. Ar Emanuelis Levinas liks įtakingas filosofas, ar susidomėjimas juo laikui bėgant nuslops? Į tai atsakys tik laikas. Tam tikra prasme jo filosofija yra tai, ko reikia šiuolaikiniam sudėtingam, technologiškam ir audringam pasauliui. E.Levinas siūlo filosofiją, kuri siekia pakilti virš neapykantos ir gentiškumo ir surasti žmoguje universalumą, vienodai priimamą ir mylimą. Tai filosofija, kuri gina žmogaus orumą. Būtent čia glūdi jo minčių svarba ir svarbiausia tikimybė išlikti.Reikšminiai žodžiai: Emanuelis Levinas (Emmanuel Levinas); Emanuelis Levinas (Emmanuel Levinas); Filosofija; Lietuviškas straipsnis; Religija; Tradicija; Philosophy; Religion; The article in Lithuanian; Traditions.
ENEmmanuel Levinas grew up in pre-war Lithuania, but lost his family, loved ones and home early in life. Can philosophy save a person from going mad? A phenomenologist, Levinas discovered his Jewish intellectual and spiritual roots. That was his new home. Levinas is read and studied from various perspectives - phenomenology, metaphysics, ethics, French philosophy and anthropology - but, in the opinion of the author, he is first and foremost a religious philosopher. He tried to bring God back into philosophical discourse, and he was successful. He also began to talk about God when it was not in fashion. He was a philosopher who helped a young student to understand what is truly important in life. He saw that it was not worth trying to find God in worn-out ontological theories of the existence of God. God could only be found upon finding another person anew, a newly understood other person. “The Other”, as he liked to write. Levinas was a philosopher who did not have a legacy. Will Emmanuel Levinas remain an influential philosopher, or will interest in him ebb over time? Only time will tell. In a sense, his philosophy is exactly what is needed in today’s complex, technological and turbulent world. Levinas offers a philosophy which seeks to rise above hatred and relativeness and find the universality in man that is equally accepted and loved. It is a philosophy that defends human dignity. It is in this that the significance of his thoughts lies, as well as the most important probability to survive.