LTPastaruoju metu Lietuvoje vis daugiau dėmesio skiriama informacinių ir komunikacinių technologijų integravimui į ugdymo procesą tuo siekiant pagerinti mokinių mokymo(si) rezultatus. Darbe apžvelgti Lietuvoje parengti svarbūs strateginiai dokumentai. Atliktas didelės apimties anketinis tyrimas, kurio tikslas buvo išsiaiškinti informacinių ir komunikacinių technologijų integravimo į ugdymo procesą padėtį Lietuvos mokyklose. Tyrimui atlikti buvo sudarytos anketos, apklausti 329 mokytojai iš 72 Lietuvos mokyklų, duomenys apibendrinti. Tyrimo rezultatai buvo palyginti su 2003 m. Lietuvoje atliktu Mokomųjų kompiuterinių priemonių naudojimo ir diegimo tyrimu. Anketiniu būdu ištyrus atskirų mokomųjų dalykų integravimą su informacinėmis technologijomis padarytos šios išvados: apie 40 % mokytojų teigia, kad IKT integravimas į ugdymo procesą yra naudingas arba labai naudingas; apie 46 % mokytojų tai daro dėl šiuolaikiškumo; nors mokytojai mano, kad integravimas yra naudingas, ir tai dažniausiai daro dėl šiuolaikiškumo, dauguma jų integruotas pamokas veda retai; nors mokytojai teigia, jog IKT integravimas su jų mokomuoju dalyku yra naudingas, daugumos mokytojų atsakymuose vyrauja nuomonė, kad po integruoto mokymo(si) rezultatai pagerėjo mažai. Svarbu atkreipti dėmesį, jog nė vienas mokytojas neteigė pablogėjus mokymosi rezultatams. Šio tyrimo rezultatus palyginus su 2003 m. Lietuvoje atliktu mokomųjų kompiuterinių priemonių naudojimo ir diegimo tyrimu pastebėta, kad šiuo metu net keletą kartų daugiau mokytojų ir dažniau naudoja šias priemones savo mokomajam dalykui.Reikšminiai žodžiai: Informacijų technologijų naudojimas; Informacinės technologijos; Mokymas; Tyrimas; Education; Information technologies; Research; Teaching; Uasage of information technology.
ENNowadays more attention in Lithuania is devoted to the integration of information and communication technologies into the process of education in order to get better results of students' studies. The review of meaningful strategic documents that have been prepared in Lithuania is accomplished in this work. A wide questionnaire based survey has been made with the aim of finding out the situation of the integration of information and communication technologies into the process of education in Lithuania's schools. Questionnaires were made to realize a survey, and 329 teachers from 72 schools in Lithuania were questioned. The data was summarised. The results of the survey were compared with a work "The Study of Implantation and Applying of Computer Teaching Aids" which was accomplished in Lithuania in 2003. [text from author]