LTKonsultuojant mokinius profesijų klausimais būtina nustatyti jų interesų formavimosi kryptį, deramai įvertinti bendruosius ir specialiuosius gebėjimus. Iškilo būtinybė išsiaiškinti mokinių požiūrį į aukštąjį neuniversitetinį mokslą ir informacinių technologijų, kaip specialybės, perspektyvas. Šiam tikslui buvo atliktas tyrimas, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti ar mokiniams netrūksta objektyvios informacijos apie įvairias mokslo įstaigas, studijų programas ir ištirti informacinių technologijų studijų paklausą tarp abiturientų. Naudotas anketinės apklausos metodas. Tyrimui pasirinkti Šiaulių miesto gimnazijų abiturientai, kadangi jie sudaro didžiąją Šiaulių rajono aukštųjų mokyklų daugumą. Tyrimo metu buvo nustatyta, jog populiariausios specialybės tarp moksleivių yra verslo vadyba, viešasis administravimas, teisė, medicina, ekonomika. Jas ketina rinktis net 68% visų apklaustųjų. 96% apklaustų moksleivių ketina stoti į aukštąsias mokyklas. Iš jų visi respondentai norėtų studijuoti universitete. Informacinių sistemų technologijų studijas mokiniai vangiai renkasi todėl, kad bijo nesusidorosią su sudėtinga programa. Jų nuomone, baigus šias studijas sunku bus susirasti darbą, o jei ras, tai jis bus menkai apmokamas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokiniai nėra tinkamai informuoti apie šiuo metu paklausias specialybes darbo rinkoje ir aiškias karjeros galimybes. Šiems aspektams reikėtų daugiau dėmesio skirti profesinio orientavimo bei karjeros konsultavimo metu, derinant su specialistų poreikio prognozavimo priemonėmis.Reikšminiai žodžiai: Informacinių sistemų technologijos; Informacinės technologijos; Neuniversitetinis išsilavinimas; Universitetinis išsilavinimas; Information systems technology; Information technology; Non-university degree; Out of university background, university background; University degree.
ENVocational career is a very important decision-making in our life. It is the result of rational vocational decision-making and career planning. Rational vocational decision-making and career planning according to labour market demands are preconditions for successful vocational career. More important is the first one because in case of a mistake in the stage of vocational decision- making career planning is not successful. Then career is planned in a vocation which does not correspond to a person’s abilities. The study found that more than 90% of students studying at the University mori. Information systems technology, students study does not meet because it is afraid of hard science. And they believe that after completion of these studies it will be difficult to find work in the future, and if succeed – it will be low-paid. [From the publication]