LTŠio straipsnio objektas – Mikalojaus Konstantino Čiurlionio estetiniai santykiai su lietuvių liaudies muzika, atsispindėję menininko straipsniuose, laiškuose, amžininkų atsiminimuose ir jo kūryboje. Pabandyta į šiuos santykius pažvelgti iš etnomuzikologo pozicijų, istorinį požiūrį derinant su struktūralizmo bei semiotikos metodologijų išplėtotomis idėjomis. M. K. Čiurlionio ryšys su liaudies kultūra ne visada buvo glaudus, tačiau visais gyvenimo ir kūrybos laikotarpiais buvo labai svarbus. Liaudies kūryba darė didelę įtaką menininko pažiūroms, ypač ta įtaka sustiprėjo po 1905 metų, kai Čiurlionis sąmoningai siekė ją maksimaliai atskleisti ir įprasminti savo kūryboje. Reikšmingi žodžiai: M. K. Čiurlionis, lietuvių tradicinė muzika, etnomuzikologija, liaudies dainų klasifikacija, simbolizmas, semiotika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzika; Etnomuzikologija; Liaudies dainos; Klasifikacija; Simbolizmas; Čiurlionis; Lithuanian traditional music; Ethnomusicology; Classification of musical tunes; Symbolism.
ENSubject of this article is aesthetic relations of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis with Lithuanian folk music, which is reflected in articles, correspondence, memoirs of coevals and in creative works of the artist. The intention was to review these relations via positions of musicians of folk music, by coordinating historical attitude with ideas developed by methodologies of structuralism and semiotics. Relation of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis with culture was always close; however during all periods of life and creative work it was very important. Folklore influenced outlooks of the artist; this influence became especially active after 1905, when Čiurlionis tried to maximally disclose it and to express it in his creative works.