LTŽemaitija vėlai, tik po Tridento Susirinkimo, XVII a. pirmojoje pusėje, sulaukė dešimties pirmųjų vienuolynų įkurdinimo savose žemėse, bet vienuolynų plėtimasis vėlesniais amžiais lėmė, kad ir žemaičių krašte jie tapo svarbia kultūrinio kraštovaizdžio dalimi, o vienuolynų kultūra - vertingu atskiru gilios ir svarbios tradicijos klodu. Žemaičių Kalvarijos dominikonų vienuolynas nuo pat savo įkūrimo tampa ir amžių būvyje išlieka svarbiausia Žemaitijos šventove. Vienuolystės sukurta tradicija Žemaičių Kalvarijoje, kaip ir visoje Rytų Europoje, nors ir žiaurių prievartos smūgių patyrusi carinės Rusijos okupacijos metais (vienuolyno uždarymas) ir sunkiu sovietinio pokario laikotarpiu (bandymas išgriauti koplyčias), buvo ir išlieka svarbi dvasinį gyvenimą stiprinanti ir atnaujinanti jėga. Ši tradicija, kaip svarbus daugiakultūrinis reiškinys, giliai įsišaknijęs ne tik Europoje, bet ir Lietuvoje, gali padėti mums pažadinti Europos piliečių, ypač jaunimo, sąmonę kūrybingai dvasingumo stiprinimo veiklai. Knygoje aprašoma Žemaičių Kalvarijos bažnyčios, vienuolyno ir kryžiaus kelio stočių įkūrimo istorija, įvertinama architektūrinė ir meninė viso komplekso vertė, aptariama šio religinės šventovės įtaka kultūriniam ir visuomeniniam Žemaitijos gyvenimui. Autoriai naudojasi naujais šaltiniais, atskleidžia labai daug iki šiol netyrinėtų vienuolyno materialaus ir nematerialaus paveldo aspektų. Vertingos leidinyje publikuojamos iliustracijos bei įvairios statistinės lentelės.Reikšminiai žodžiai: Dominikonai; Kryžiaus keliai; Kryžiaus kelios stotys; Sakralinės vietos; Vienuolijos; Žemaičių Kalvarija; Žemaičių Kalvarijos bažnyčia; Žemaičių Kalvarijos vienuolynas; Dominicans; Monasteries; Sacred places; Stations of the Way of the Cross; Way of the Cross; Žemaičių Kalvarija; Žemaičių Kalvarija church; Žemaičių Kalvarija cloister.
ENOnly after the Council of Trent, in the first half od the 17th c., did Samogitia witness the establishment of the first monasteries in its territory. However, the development of monasteries in the subsequent centuries determined their becoming a significant part of the local cultural landscape. Since its very establishment, the Dominican Monastery of Žemaičių Kalvarija remained the key sanctuary of Samogitia. Although having experienced violent suppression during the Russian Tsarist occupation (closure of the monastery) and the Soviet period (efforts to destroy churches), the tradition of monkhood in the Žemaičių Kalvarija as well as in the whole of Eastern Europe was and still is a significant power strengthening and reviving spiritual life. This tradition, as a significant multicultural phenomenon, has deeply rooted in Europe as well as in Lithuania. It can help us awake the conscious of European citizens for activities aimed at strengthening creative spirituality. The book describes the history of the Church of Žemaičių Kalvarija, and the foundation of the Stations of the Way of the Cross, evaluates the architectural and artistic value of the whole of the complex, and discusses its impact on the cultural and public life of Samogitia. The authors use new sources, reveal a great deal of aspects of material and nonmaterial heritage of the monastery, which had never been revealed before. Illustrations and various statistical tables presented in the publication are also very valuable.