LTStraipsnyje pristatoma praktikos vadovo, kaip akademinės praktikos supervizoriaus, samprata, nagrinėjami jo veiklos ypatumai, kompetencijos ir gebėjimai, atskleidžiamos bendros didaktinės kompetencijos, būtinos vadovaujant studentų profesinei praktikai. Siekiant apibrėžti praktikos vadovo kompetencijas, atlikta mokslinės literatūros analizė bei žvalgomojo pobūdžio tyrimas, kuriame taikant pusiau struktūruotą interviu tirtas 34 andragogikos specialybės studentų (atlikusių savo profesinę praktiką) požiūris į praktikos vadovo funkcijas ir kompetencijas. Remiantis atlikta teorine ir empirine analize, galima teigti, kad Lietuvos aukštosios mokyklos praktikos vadovas gali būti apibūdinamas kaip patyręs andragogas, individualiai supervizuojantis pradedantį jauną specialistą ar praktikantą, padedantis įgyti ir vystyti praktines profesines kompetencijas. Priešingai nei užsienio šalyse, Lietuvos akademinėje sferoje praktikos vadovo veikla nėra plačiai žinoma ir pripažįstama: nėra specialaus praktikos vadovų parengimo, jų veiklos aprašymo, kompetencijų modelio. Kokybinio tyrimo duomenų analizė atskleidė, kad praktikos vadovo vaidmuo yra svarbus, užtikrinant profesinės praktikos kokybę. Studentai pabrėžė praktikos vadovo poreikį, tačiau dėl informacijos trūkumo negalėjo apibrėžti jo funkcijų bei kompetencijų. Platus praktikos vadovui reikalingų kompetencijų spektras rodo, kad praktikos vadovas nėra vien tik aukštosios mokyklos lektorius, todėl būtina pradėti ruošti praktikos vadovus profesinės praktikos priežiūrai, kurti metodologinę bazę, vystyti praktikos vadovo kompetencijų modelį.Reikšminiai žodžiai: Cmpetencijos; Kompetencija; Tutoriaus veikla; Tutorius; Universitetas; Competence; Tutor; Tutor's activity; University.
ENBased on analysis of foreign literary sources, the article introduces to the concept of tutor as a supervisor in academic practice. It also analyzes particularity of tutor's activity, the mission of which is to impart skills and experience for the future member of own vocational guild, to teach by means of work in the process of personal contact. It introduces to the concepts of competence and capacity and reveals their structure. Competence in tutor's activity is realized as an entirety (holistic concept) of possessed personal competencies and as a recognized ability and disposition for activity. We presume that there is no and can not be one single concept and definition of competence and capacity, since they are affected by different economical, vocational, cultural and political context. The pattern of tutor's competence (inventory of competencies) is based on peculiarities in practice and realia of supervisor's activity, on observed situations in tutor's activity elsewhere, on identified basic parameters of activity. General didactic competencies, necessary for tutorage of trainees and modelling of upbringing practice, are also identified and discussed. These competences correspond to demands of national education system, tendencies in alteration and goals in training of andragogues. An accomplished qualitative research revealed the pattern of tutor s competencies, the content of his activity and responsibility in organization of future andragogues' practice. [From the publication]