LTDisertacija "Modernioji religinė sąmonė lietuvių egzodo poezijoje" yra skirta moderniosios religinės sąmonės pavidalų keturių lietuvių egzodo poetų - A. Nykos-Niliūno, H. Nagio, K. Bradūno ir B. Pūkelevičiūtės - kūryboje analizei. Disertaciją sudaro trys dalys. Pirmojoje - teorinėje - dalyje, pristatomos metodologinės šios disertacijos prieigos ir, sekant religinės patirties refleksijų sklaidą nuo ankstyvosios krikščionybės iki moderniosios epochos laikų, ryškinami bei aptariami tie santykio su religine dimensija bruožai, pagal kuriuos formuluojamas moderniosios religinės sąmonės konceptas bei, telkiant skirtingas filosofines, teologines bei literatūrologines pozicijas, gvildenami moderniosios religinės sąmonės steigties literatūros tekstuose principai, aiškinamasi, kaip kinta ir kuo tampa kuriančios moderniosios sąmonės akiratin patekę teologiniai, filosofiniai, mitologiniai, etc. dėmenys. Kitos dvi disertacijos dalys yra skirtos moderniosios religinės sąmonės pavidalų konkrečių autorių kūryboje aptarimui. Kiekviena dalis apima po du autorius, kurių poezijoje išryškėjo tam tikras mąstymo bendrumas, leidžiantis jiems susitikti viename poetiniame lauke. Atsigręžiant į teorinę disertacijos dalį, šiuose dviejuose skyriuose siekiama atskleisti, kokie teoriškai apibrėžti moderniosios religinės sąmonės bruožai bei steigimosi literatūroje principai atpažįstami atskirų autorių kūryboje.
ENThe dissertation "Modern religious consciousness in the poetry of Lithuanian exodus" is devoted to an analysis of the forms of modern religious consciousness in the poetry of four Lithuanian poets: Alfonsas Nyka-Niliūnas, Henrikas Nagys, Kazys Bradūnas, and Birutė Pūkelevičiūtė. The dissertation consists of three parts. In the first - theoretical - part, the dissertation’s methodological approaches are presented, and, following the dispersion of reflections of religious experience from early Christianity to the times of the modern era, the features of the relationship with the religious dimension, according to which the concept of modern religious consciousness is formed, are highlighted and discussed, and, by bringing together different philosophical, theological and literary positions, the principles for the establishment of modern religious consciousness in literary texts are examined, and how the theological, philosophical, mythological, and other components that have fallen into the horizon of developing modern consciousness change and what they become is explained. The other two parts of the dissertation are dedicated to the discussion of forms of modern religious consciousness in the work of specific authors. Each part includes two authors whose poetry reveals a certain common way of thinking, allowing them to meet in a single poetic field. Turning back to the theoretical part of the dissertation, these two sections attempt to reveal what theoretically defined features of modern religious consciousness and principles of their establishment in literature can be identified in the work of the individual authors.