LTSiekiant išsiaiškinti pradinių klasių mokytojų ir mokinių požiūrį į pertraukas tarp pamokų ir nustatyti veiklos, susijusios su pasaulio pažinimo užduotimis, galimybes pertraukų metu, atliktas tyrimas, kuriame įvertinta ir palyginta Vilniaus (Lietuva) ir Vienos (Austrija) miestų pradinių klasių mokinių pertraukų leidimo situacija, taip pat išskirtos 3-4 klasės pasaulio pažinimo vadovėlių „Raktas“ užduotys, kurias būtų galima atlikti per pertraukas, laiką leidžiant mokyklos kieme, lauke. Atliktoje anketinėje apklausoje dalyvavo 32 Vilniaus „Genio“ pradinės mokyklos pradinių klasių mokytojai ir 120 3-4 klasių mokinių, bei 27 Vienos „Liūtuko“ pradinės mokyklos mokytojai ir 84 3-4 klasės mokiniai. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad dažniausia ir pagrindinė pradinių klasių mokinių veiklos forma, propaguojama pertraukų metu, yra žaidimai. Kai kurių „Genio“ pradinės mokyklos mokinių teigimu, pertraukų metu jie mėgsta ruoštis pamokoms, o „Liūtuko“ - sėdėti ramiai ir ilsėtis klasėje. Vilniaus „Genio“ pradinės mokyklos pedagogų požiūriu, patys mokiniai nusprendžia, kur praleisti pamokas; „Liūtuko“ pradinės mokyklos mokiniams dažniausiai pataria mokytojas. Kadangi Vilniaus „Genio“ pradinės mokyklos vaikų mėgstama veikla yra žaidimai, būtina sudaryti kuo tinkamesnes sąlygas mokiniams pertraukas leisti mokyklos kieme, drauge siūlant jiems kuo įvairesnę gamtamokslinę veiklą. Pateikiamos rekomendacijos, kurias pasaulio pažinimo vadovėlio „Raktas“ užduotis galima atlikti per pertraukas lauke, kad pertrauka būtų motyvuota, o mokiniai kuo daugiau laiko tarp pamokų praleistų lauke.
ENThe aim of the research: to ascertain teacher and pupil's view about breaks at school; to find out the chances of engaging pupils in activities related to Science tasks. The aim of work is detailed by goals such as: first of all the theoretical basics of break were presented; analyzed primary school teachers end pupils view about breaks; were presented Vilnius (Lithuania) and Vienna (Austria) primary class schoolmasters and pupil's view concerning breaks and their comparative analysis; some activities which could be used during the breaks in the schoolyard has been singled out from the Science course book "Raktas" for grades III—IV. After the analysis of scholarly literature we can say, that a break is a necessary part in educational process, which helps to bring back pupils' headwork, stimulates the efficiency of learning. During analyses I pointed up that the main activity during the breaks in both schools were games. Jumping games are the most popular among pupils. They choose them themselves. During breaks pupils usually are in the playroom. Teachers should allow pupils to spend their breaks in the schoolyard and suggest various activities related to natural science especially when the course book "Raktas" for grades III—IV contains many tasks suitable for performing outdoors. Key words: natural science, Primary School, a break, Science, Coursebook tasks. [From the publication]