LTStraipsnyje, remiantis Lietuvos ir užsienio autorių publikacijomis, pateikta žmogiškojo kapitalo samprata, formavimo ypatumai bei vertinimo būdai. Stiprėjanti konkurencija skatina jmones skirti daugiau dėmesio ir lėšų žmogiškojo kapitalo formavimui. Įmonės darbuotojų žinios, įgūdžiai, kompetencija šiuo metu traktuojami kaip svarbiausi svertai konkurencinėje kovoje, t.y. žmogiškojo kapitalo tinkamas formavimas įgauna strateginę svarbą organizuojant įmonės veiklą. Atliktas žmogiškojo kapitalo formavimo tendencijų Lietuvos draudimo rinkoje tyrimas, naudojant ekspertinę įmonių specialistų apklausą, leido įvertinti žmogiškojo kapitalo formavimo būklę ir problemas. Aptartos taikytinos žmogiškojo kapitalo formavimo priemonės šios srities įmonėms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbdaviai; Darbuotojai; Draudimo rinka; Žmogiškasis kapitalas; Žmogiškojo kapitalo formavimo procesas; Employers; Human capital; Human capital formation process; Insurance market.
ENIn the present day employers pay greater attention to employees, their expectations and job satisfaction. This gains extreme importance in company efficiency assuring while maintaining good specialists and creating positive atmosphere at wok. A successful company work is often conditioned by the fact what investments into people and intellectual potential preservations and development i.e. human capital will be. The aim of this paper is to identify the problems of human capital formation in Lithuanian insurance market and project the perspectives. The following targets were raised to achieve the aim: to analyze the notion of human capital and its structure and ways of its formation in scientific sources; to evaluate the ways of formation of human capital in Lithuanian insurance enterprises, to identify the problems and project the perspectives; to generalize the achieved results and provide conclusions and suggestions. [From the publication]