LTStraipsnyje aprašoma, kokios stebimos jauno suaugusiojo ugdymo(-si) sėkmės ir sunkumai taikant diferencijuotą matematikos mokymą(-si). Tiriamųjų grupių I-jo kontrolinio savarankiško darbo rezultatų palyginimas atskleidė, kad kolegijos studentų mokymosi pokyčiai daugiausia priklauso nuo ankstesnio studentų pasirengimo. Kai kuriuos eksperimento metu gautus nežymius pokyčius galima būtų aiškinti trumpu natūralaus ugdomojo eksperimento periodu bei šio amžiaus studijuojančiųjų mąstymo ypatumais. Tyrimo rezultatų analizė pagal individualius pokyčius leido išskirti tokias suaugusiųjų mokymosi grupes pagal požymius: gerėja pasiekimai, stabilūs pasiekimai, lėtai gerėja pasiekimai, ryškiai gerėja pasiekimai, menki pasiekimai, reikalinga parama (informacinė, emocinė, instrumentinė), blogėja pasiekimai. Kolegijoje suformavus suaugusiųjų grupes, pirmiausia būtina išsiaiškinti jų mokymosi potencines galias, studijų motyvus ir studijų dalykų lūkesčius. Suaugusiojo mokymosi patirtis traktuotina kaip pagrindas rengiantis ir vykdant jų mokymą(-si). Siūlytina taikyti įvairius mokymo(-si) metodus, vadovaujantis diferencijuoto mokymo principu, ypač kai kyla sunkumų dėl matematikos, kaip studijų dalyko, turinio kaitos atsižvelgiant į studentų ankstesnius šio dalyko mokymo(-si) pasiekimus. Diferencijuotas mokymas interpretuotinas kaip suaugusiųjų mokymosi motyvaciją skatinanti sąlyga. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštoji neuniversitetinė mokykla; Diferencijuotas matematikos mokymas; Diferencijuotas mokymas; Matematika kaip studijų dalykas; Matematikos mokymasis; Suaugusiųjų mokymasis; Adult development; Adults learning; Differenciated teaching; Differentiaded teacher; Differentiated mathematics teaching; Higher non-university school; Higner non-university school; Mathematics as a study subject; Mathematics teaching.
ENThe article analyzes the young adults' education success and challenges of differentiated mathematics learning. Research results have revealed that learning development of the college students mainly depends on the students' previous training. Minor changes can be explained by a natural experiment in the short time period (two months) and by the thinking peculiarities of the same-age students. Research analysis allowed distinguishing the individual changes in these homogeneous groups of adults: the results are improving, results are stable, results are improving very slowly, results are improving considerably, results are poor, help is needed, and results are deteriorating. Forming the adult groups it should be considered: the perception of their learning opportunities, motives, expectations, taking into account the needs of adult development and coordination of their learning. [From the publication]