LTStraipsnyje nagrinėjama, kokie kritinio mąstymo ugdymo ypatumai, pereinant iš vidurinės mokyklos į aukštąjį mokslą, ar yra panašumų skatinant kritinį mąstymą vidurinėje ir aukštojoje mokykloje. Siekiant pabrėžti Bloom‘o pažinimo tikslų taksonomijos taikymo ypatumus pereinamuoju laikotarpiu, buvo pagrįstas Bloom‘o pažinimo tikslų taksonomijos taikymas pereinant iš vidurinės mokyklos į aukštąjį mokslą, išryškinti ypatumai, susiję su kritinio mąstymo tobulinimu. Atskleisti kritinio mąstymo ugdymo panašumai ir skirtumai, ugdant kritinį mąstymą vidurinėje mokykloje ir aukštajame moksle. Naudoti šie tyrimo metodai: literatūros analizė, klausimynas. Nustatyta, kad Bloom‘o pažinimo tikslų taksonomijos pagalba galima analizuoti kritinio mąstymo vystymosi ypatumus pereinant iš vidurinės mokyklos į aukštąją, nes tai kritinio mąstymo vystymo pagrindas. Kritinio mąstymo vystymosi požiūriu, įvertinus visus pažinimo lygius (žinias, supratimą, taikymą, analizę, sintezę ir vertinimą), tarp vidurinės ir aukštosios mokyklos yra aiškus skirtumas. Tiek vidurinėje mokykloje, tiek aukštojoje išryškintos panašios tendencijos, susijusios su kritinio mąstymo tobulinimu. Pagrindinis dėmesys skiriamas žinių reprodukcijai, taikymui ir vertinimui. Stokojama analizės. Skirtumas yra tas, kad vidurinėje mokykloje žinių, taikymo, analizės, sintezės ir vertinimo supratimas yra fragmentiškas, o aukštojoje mokykloje jis labiau pabrėžiamas.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Bliumo taksonomija; Bloom taksonomija; Bloom'o sistematika; Kritinio mastymo vystymas; Pažinimo laipsniai; Pažintiniai tikslai; Perėjimas iš vidurinio į aukštąjį mokslą; Vidurinė mokykla; Bloom taxonomy; Bloom's taxonomy; Cognitive goals; Congition levels; Developing critical thinking; Higher education; Secondary school; Transition from secondary to higher education.
ENThe present article deals with the issue of developing critical thinking during the transition from the secondary school to higher education. The peculiarities of this transition from the point of view of the development of critical thinking are analysed with the help of Bloom's taxonomy of cognition levels. The application of Bloom's taxonomy of cognition goals during the transition from secondary to higher education, in order to establish the peculiarities concerning the development of critical thinking is considered in the first part of the article. In the second part the results from questionnaires are presented. [text from author]