Team social work in educational institution : reality and opportunities

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Team social work in educational institution: reality and opportunities
In the Book:
Teorija praksei mūsdienu sabiedribas izglitiba : III Starptautiskā zinātniskā konference. Rīga: Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskola, 2006. P. 180-184
Summary / Abstract:

LTLietuvos vidurinių mokyklų bendrosios programos numato, kad pagrindinė šiandieninės mokyklos užduotis yra ugdyti asmenybę, galinčią spręsti socialiniame gyvenime kylančias problemas, drąsiai sutinkančią šiuolaikinio pasaulio iššūkius ir prasmingai realizuojančią savo gyvenimą. Šiandieninio socialinio ugdymo teorija ir praktika akcentuoja individo atsakingos ir produktyvios veiklos bet kokiame socialiniame kontekste kompetencijos lavinimą. Visi specialistai, dalyvaujantys ugdymo procese, turi bendradarbiauti dalindamiesi funkcijomis ir koordinuodami savo veiklas, dirbdami komandoje. Straipsnyje analizuojama socialinio komandinio darbo situacija mokykloje, išryškinamos jo plėtojimo galimybės. Atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo dviejų Kauno vidurinių mokyklų septintų, aštuntų ir devintų klasių moksleiviai bei šių mokyklų pedagogai. Apklausti 127 mokiniai (iš jų 43 proc. berniukų, 57 proc. mergaičių) ir 89 mokytojai. Atlikta gautų rezultatų analizė leidžia teigti, kad siekiant pagrindinio švietimo institucijų uždavinio būtina taikyti socialinio darbo modelį, kuomet mokinio ugdyme dalyvaujantys specialistai tarpusavyje bendradarbiauja. Nustatyta, kad mokytojai socialinės pedagoginės komandos funkcijas identifikuoja su socialiniu pedagogu. Socialinis pedagogas, kaip mokinių socializacijos proceso koordinatorius, yra atsakingas už komandinį socialinį darbą mokykloje, jis turėtų vadovauti socialiniam darbui komandoje. Mokyklos bendruomenė pripažįsta socialinės pedagoginės pagalbos komandos vaidmenį sprendžiant įvairias mokykloje iškylančias problemas.Reikšminiai žodžiai: Mokyklos bendruomenė; Socialinio darbo komanda; Socialinis pedagogas; School community; Social educator; Social pedagogue; Team social work.

ENGeneral study programmes for Lithuanian secondary schools specify that the main task of contemporary schools is to educate a personality able to solve social problems, meet challenges of the modern world and meaningfully realise their life. The contemporary theory and practice of social education emphasises the development of competences of an individual to perform responsible and productive activities in any social context. All specialists participating in the process of education have to cooperate by sharing their functions and coordinating their activities as well as working in a team. The article analyses a case of social team work in a school and emphasise possibilities for its further development. A survey involving students of 7th, 8th and 9th forms and teachers of two Kaunas secondary schools was performed. 127 students (43% boys and 57% girls) and 89 teachers were interviewed. The analysis of the obtained results allows claiming that, in pursue if the main task of education institution, a model of social work must be applied. This means that specialists participating in the education process of a student must cooperate. The survey has also revealed that teachers identify the functions of a social and pedagogical team with a social worker. A social worker, as a coordinator of the process of students' socialisation, is responsible for team social work in the school, and he should head social work in the team. The school community acknowledges the role of the team of social and pedagogical support when dealing with various problems in the school.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24390
Updated:
2013-08-21 21:44:11
Metrics:
Views: 18
Export: