LTDisertacijoje išanalizuota Kristaus Kančios kelio pamaldumo sklaida XVIII vid. - XX a. pr. Žemaičių vyskupijoje bei šv. Kazimiero provincijos bernardinų įtaka šiam procesui. Atskleista Kryžiaus kelio įvairių raiškos formų raida, analizuojamos kalvarijos, bažnyčių šventorių Kryžiaus keliai ir tapytų bei grafinių paveikslų ciklai. Nagrinėjamas Kryžiaus kelio paveikslų sklaidos kontekstas: fundacijos, įsigijimo aplinkybės, įranga, apipavidalinimas ir paskirtis. Remiantis archyvine medžiaga bei natūriniais tyrimais nustatytos ar patikslintos Kryžiaus kelio paveikslų atribucijos bei konkrečių ciklų vieta šio tipo kūrinių kontekste. Išryškintos sąsajos su katalikiškoje Europoje paplitusiais tapytais ir grafiniais Kryžiaus kelio ikonografiniais pavyzdžiais, nustatyti Kryžiaus kelio paveikslų pirmavaizdžiai. Išanalizuotas jų poveikis Žemaičių vyskupijos bažnyčių Kryžiaus kelio paveikslų tapybai. Disertacijoje susistemintas Žemaičių vyskupijos 14 stočių ciklų tapytų paveikslų paveldas, atskleista jo meninė ir ikonografinė vertė.
ENThe thesis analyses Christ’s Passion Way devotion in the second half of the 18th century – the beginning of the 20th century in the diocese of Samogitia, Lithuanian and influence of Bernardines of St. Casimir Province to this process. The thesis reveals evolution of the forms of expression of the Way of the Cross, the Calvaries, the churchyard Ways of the Cross and cycles of the painted and graphical pictures. The context for dissemination of the Way of the Cross pictures is analysed: foundations, acquisition circumstances, equipment, decoration and the purposes. The factographic material about graphical and painted images of the Way of the Cross in the Diocese of Samogitia has been collected, many of them were attributed. The prototypes and repetitive works were determined, links with painted and graphical iconographical examples of the catholic Europe were revealed. The influence of European examples on the painting of the Way of the Cross in the Diocese of Samogitia was analyzed. The heritage of the 14 stations’ Way of the Cross was systemized and evaluated from the artistic and iconographical point of few.