Development of plurilingual learner stragegies : success factors and opportunities for improvement

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Development of plurilingual learner stragegies: success factors and opportunities for improvement
Alternative Title:
Mokymosi strategijų plėtojimas individualios daugiakalbystės aspektu: sėkmės veiksniai ir galimybės tobulėjimui
In the Book:
Kalba ir kultūra: nauji iššūkiai Europos mokytojui / sudarė Loreta Chodzkienė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2009. P. 79-91
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama kalbų mokymosi strategijos samprata individualios daugiakalbystės plėtojimo kontekste. Pateikiama kalbų įvairovės, individualios ir socialinės daugiakalbystės sąvokų analizė. Kiekybinio ir kokybinio tyrimo duomenys analizuojami daugiakalbio besimokančiojo mokymosi strategijų taikymo aspekm. Kiekybinis pagrindinių studijų programos pirmojo kurso studentų tyrimas atskleidė, kad 45,6% tiriamųjų mokėsi dviejų ar daugiau kalbų mokykloje. Kokybinis daugiakalbių tyrimo dalyvių (n=24) tyrimas, taikant pusiau struktūrizuotą interviu metodą, leido nustatyti, kad VDU pirmojo kurso studentai studentai, įgiję daugiakalbystės kompetenciją, turi individualų mokymosi strategijų repertuarą bei geba perkelti kalbos mokymosi strategijas į kitą situaciją mokantis kitą/kitas kalbas (ypač kognityvines, atminties ir metakognityvines), tačiau reikia tobulinti ir skatinti jų sąmoningumą strateginės kompetencijos įgijimo ir panaudojimo atžvilgiu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Competence of foreign languages; Daugiakalbystė, individuali daugiakalbystė, daugiakalbystės kompetencija; Daugiakalbystės kompetencijos ugdymas; Kalbos mokymosi strategijų repertuaras; Learning strategies; Student awareness; Foreign languages; Language learning strategy repertoire; Mokymosi strategijos; Multilingualism; Plurilingual competence; Plurilingual competence development; Plurilingualism; Studentų savisupratimas; Užsienio kalbos kompetencija.

ENThe article analyses the concept of the language learning strategy within the context of development of individual multilingualism. An analysis of the variety of languages and concepts of the individual and social multilingualism is presented. The data of the quantitative and qualitative research are analysed with regard to the application of learning strategies of a language learner. The quantitative research of the study programme of the 1st year students has revealed that 45.6% of the students studied two or more languages at school. The qualitative research implemented by applying the method of semi-structured interview allowed estimating that first years students of Vytautas Magnus University with multi-linguistic competence have individual learning strategies and are able to transfer their language learning strategies to another situation when learning other languages (especially cognitive, memory and meta-cognitive), however, their consciousness with regard to competence acquisition and application should be improved and further encouraged.

Related Publications:
Daugiakalbystės kompetencijos tobulinimo tyrimai / Nemira Mačianskienė. Vytauto Didžiojo universiteto mokslo klasteriai / sudarytoja Gintarė Žukaitė. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2012. P. 75-87.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24307
Updated:
2016-07-22 19:30:35
Metrics:
Views: 33
Export: