Innovation and creativity in the ESP classroom

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Innovation and creativity in the ESP classroom
Alternative Title:
Naujoviškumas ir kūrybiškumas dalykinės anglų kalbos pamokoje
In the Book:
Kalba ir kultūra: nauji iššūkiai Europos mokytojui / sudarė Loreta Chodzkienė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2009. P. 11-26
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje lyginamos dvi paradigmos – mokymo ir mokymosi. Svarbu pabrėžti, kad paradigmų kaita nėra lengvas, natūralus perėjimas iš vienos būsenos į kitą. Dažniausiai tai gana radikalus, kartais skausmingas procesas, kuris išsirutulioja per kelias fazes. Pirmoji fazė – į paviršių iškyla įvairios anomalijos, kurių paaiškinti ar ištaisyti esamoji sistema nesugeba; antroji fazė – susidaro pakankamai didelis kiekis anomalijų ir sistema patiria krizę; trečioji fazė – jei pakankamai daug žmonių priešinasi anomalijoms, sukuriama nauja paradigma, kuria kovojama su buvusios paradigmos likučiais. Švietimo institucijoje, kurioje vadovaujamasi mokymo paradigma, kiekvienas dalykas vertinamas pagal to dalyko dėstytojo nustatytus kriterijus, bet daugeliu atveju mes tikrai nežinome, ar studentas yra įgijęs įgūdžių, žinių, gebėjimų, kompetencijų ir vertybinių nuostatų, kurios yra skelbiamos. Vadovaujantis antrąja – mokymosi – paradigma, daugiau dėmesio kreipiama į besimokantįjį, tikrinami iš anksto aiškiai nusakyti mokymosi rezultatai. Svarbu, kad užsienio kalbų dėstytojai susimąstytų apie etikos puoselėjimą. Plagijavimo klausimai ypač aktualūs; kuomet šaltiniai yra verčiami į lietuvių kalbą ir naudojami raštiškuose atsiskaitymuose. Nors daugelis studentų suvokia, kad vadinamasis „cut and paste“ rašymo būdas nėra priimtinas, jie nesusimąsto, kad yra ir kitų, mažiau akivaizdžių plagijavimo būdų. Stiliaus, metaforų, idėjų ir minčių dėstymo nusavinimas taip pat yra nepriimtinas.Reikšminiai žodžiai: Creativity; Innovations; Mokymo ir mokymosi paradigmos; Paradigmų kaita; Plagijavimas; Į mokytoją orientuotas; Į studentą orientuotas; Žinių visuomenė; Inovacijos; Knowledge society; Kūrybingumas; ; Paradigm shift; Paradigm shift, teacher-centered; Plagiarism; Student-centered; The teaching and leaming paradigms.

ENToday we often talk about a paradigm shift in education. Educators are trying to move us out of the traditional instructional or teaching paradigm into the student-centered learning paradigm. This has many repercussions for language teachers. Many social scientists are now saying that the "knowledge society" is a concept that is starting to wane. In today's world, those who want to compete must shift from the knowledge society to the concept of the creative economy in which the liberal arts, the humanities, and the arts regain some of their lost positions. Teachers can no longer be content with delivering subject matter. Increased mobility, immigration, multicultural issues, social cohesion and academic ethics are matters that need to be addressed by all educators. [text from author]

Related Publications:
Lietuvos švietimo kūrimas, 1988-1997 / Ramutė Bruzgelevičienė. Vilnius : Sapnų sala, 2008. 345 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24304
Updated:
2013-04-28 20:29:29
Metrics:
Views: 27
Export: