Buyer power : its economic concept and competition

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Buyer power: its economic concept and competition
Alternative Title:
Pirkimo galia: ekonominė koncepcija ir konkurencija
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2010, vol. 9, no. 1 (19), p. 166-181
Summary / Abstract:

LTPer pastaruosius dvidešimt metų įvyko daug svarbių pasikeitimų mažmeninėje prekyboje, tarp jų smarkus koncentracijos ir priklausomybės padidėjimas. Spartus prekybos tinklų vystymasis iškėlė naujus iššūkius konkurencijos politikai. Šio straipsnio tikslas - išnagrinėti pirkimo galios fenomeną ir pateikti rekomendacijas Lietuvos Konkurencijos tarybai bei vartotojų gynimo institucijoms. Straipsnio uždaviniai yra šie: pateikti ir atskleisti pirkimo galios sąvokos esmę; atlikti prekybos tinklų numatomą pirkimo galią; pateikti numatomos pirkimo galios ekonomines pasekmes. Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (OECD) apibrėžė pirkimo galią kaip pirkėjo gebėjimą įtakoti tiekėjus suteikiant geresnes sąlygas ir terminus perkant prekes. Pirkimo galią gali turėti ir tiekėjai ir pirkėjai. Tačiau dažniausiai pirkimo galia yra suprantama kaip tiekėjų rinkos galia. Pirkimo galia turi žymų poveikį tiekėjams ir taip pat rinkai. Viena vertus, dėl pirkimo galios mažėja kainos vartotojams; kita vertus, pirkimo galia gali lemti tiekėjo finansinius nuostolius ir netgi prisidėti prie prekės ženklo išnykimo. Bendras koncentracijos lygis gali pateikti naudingą informaciją apie konkurencinę situaciją. Mažmeninės prekybos grandinės veikia tiek didmeninėje, tiek mažmeninėje rinkose. Didmeninėje rinkoje mažmeninės prekybos grandinės veikia kaip pirkėjai, pirkdamos prekes iš tiekėjų. Mažmeninėje rinkoje jos parduoda produktus ir paslaugas galutiniams pirkėjams.Reikšminiai žodžiai: Konkurencijos efektai; Mažmeninių įmonių koncentracija; Pirkimo galia; Prekybos tinklai; Prekybos tinklų veikimas dviguboje rinkoje; Buyer power; Competitive effects; Retailers concentration, competitive effects; Retailers' concentration; Two-tier marke; Two-tier market.

ENThis article provides an analysis of the buyer power. The last twenty years have seen momentous changes in retail distribution including significant increases in concentration and increased reliance, especially in the grocery sector. Increasing retailers' market concentration and impact on distributors and undertakings will be discussed and evaluated. Possible legal remedies for problems linked to buyer power also given as well as recommendations for the increasing effective competition. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/24251
Updated:
2018-12-17 12:40:57
Metrics:
Views: 27    Downloads: 4
Export: