LTEkonominiu ciklu vadinami reguliarūs ekonominės apimties ir aktyvumo svyravimai. Ekonominis ciklas yra ekonomikos augimo ir nuosmukio laikotarpių kaitos procesas. Bendras ekonominio ciklo vaizdas atsiskleidžia tik tada, kai ištiriami ir įvertinami įvairių ekonominio aktyvumo rodiklių svyravimai. Šiais laikais valstybės stebi savo ekonomikos ciklus ir per mokesčius bei valstybinius užsakymus stengiasi sušvelninti ekonomikos svyravimus. Jei ekonomika auga sparčiau, didėja mokesčiai ir mažėja valstybiniai užsakymai, jei ekonomika rodo stagnacijos požymius, atitinkamai mažinami mokesčiai ir didinamos valstybinės išlaidos. Mokesčių sistema turėtų būti grindžiama teisingumo, lygybės ir neutralumo, aiškumo, viešumo bei mokesčių administravimo veiksmingumo principais. Kiekviena naujai suformuota Lietuvos Respublikos Vyriausybė pateikia mokesčių sistemos reformavimo principus bei savaip suvokiamas reformų vizijas, įgyvendinimo alternatyvas. Pastebima tendencija, kad Lietuva, reformuodama savo šalies mokesčių sistemą, remiasi Europos Sąjungos valstybių sukurtais modeliais, bet nesigilina į jų sukeltas problemas. Lietuvos mokesčių sistema pradėta kurti dar 1990–1991 m. Per visą šį laikotarpį pasigendama mokesčių administravimo paprastumo ir mokesčių sistemos lankstumo principų įgyvendinimo. Kaip vieną esminių mokesčių reformos trūkumų galima įvardyti jos atlikimo skubotumą, kartais gal net siekiant politinių tikslų, neskiriant pakankamai dėmesio priimamų teisės aktų kokybei.Reikšminiai žodžiai: Ciklas; Ekonomikos ciklai; Ekonomikos reforma; Mokesčiai; Mokesčių sistema; Reforma; Cycle; Economic Reform; Economic cycles; Reform; Tax system; Taxation; Taxes.
ENAn economic cycle is what regular fluctuations of economic volume and activity are called. An economic cycle is the process of change of an economy’s periods of growth and decline. The overall picture of the economic cycle is revealed only when the fluctuations of various indicators of economic activity are analysed and evaluated. These days, states monitor their economic cycles, and try to mitigate economic fluctuations through taxes and public contracts. If the economy is growing faster, taxes increase and public contracts decrease; if the economy shows signs of stagnation, government spending is increased and taxes are decreased accordingly. The tax system should be based on the principles of justice, equality and neutrality, clarity, transparency, and tax administration efficiency. Each newly formed government of the Republic of Lithuania presents principles of reform of the tax system, as well as their own reform visions and alternatives of execution. A tendency can be observed that Lithuania is basing reform of its national tax system on models created by other European Union countries, without delving into the problems that they cause. The Lithuanian tax system began to be developed as far back as 1990-1991. Throughout this entire period, there has been a clear lack of implementation of the principles of tax system flexibility and tax administration simplicity. One of the crucial shortcomings of tax reform is the haste of its execution - sometimes perhaps even for the purpose of achieving political goals, without sufficient attention to the quality of the legislation that is adopted.