LTNors liberalieji teoriniai modeliai remiasi prielaida, kad visos visuomeninės grupės turi vienodas galios pozicijas, simetrišką tų jėgų atstovavimą yra nepaprastai sunku pasiekti. Kai kurios visuomeninės grupės viešajame diskurse yra geriau reprezentuojamos nei kitos, o trečios viešumoje apskritai lieka nepastebimos. Visuomenės diskursyvinės praktikos, normatyvinės kalbos funkcijos ir kolektyviniai veiksmai nuolatos kuria naujas galios santykių formas. Deja, žemesniosios socialinės klasės dažnai yra nepajėgios artikuliuoti, suformuluoti ir tinkamai pristatyti savo reikalavimų, pagrįstų jų specifiniu socialiniu ir politiniu patyrimu. Įvairių veiksnių – sparčios socialinės posovietinio laikotarpio transformacijos, intensyvaus ir spartaus perėjimo prie kapitalistinės tvarkos, naujo ir santykinai autonomiško intelektualinio elito susiformavimo – derinys paskatino ženklios piliečių dalies susvetimėjimą ir neatsparumą vartotojiškai kultūros pramonei. Dėl šių priežasčių žemesniųjų klasių interesus dažniausiai apibrėžia kiti, ir tai galiausiai lemia šališką ir netikslų žemesniųjų socialinių klasių reprezentavimą. Šiame straipsnyje atskleidžiamas ir nagrinėjamas struktūriškai nulemtas tendencingumas, būdingas tam, kaip žiniasklaida ir politinė sistema reprezentuoja socialinę klasę ir klasines patirtis. Tyrimu bandoma išnagrinėti, kaip hegemoninės jėgos ir prieštaringi reikalavimai išskiria bei pašalina iš bendro visuomeninio ir politinio dialogo žemesnės socialinės klasės atstovus.Reikšminiai žodžiai: Medijos; Politika; Skurdas; Žemesnioji klasė; Žiniasklaida; Lithuania; Lower class; Lower classe; Media; Medias; Politics; Poverty.
ENAlthough liberal models assume that all social groups occupy equal positions of power, symmetrical representation is very difficult to achieve. Some groups are better represented in public discourse than others, while some go virtually unnoticed. A society’s discursive practices, normative language functions, and collective actions constantly construct new types of power relations. Unfortunately, the lower classes are frequently unable to articulate, conceptualize, and adequately represent claims based on their particular social and political experiences. Consequently, their interests are defined mostly by others, which eventually leads to a biased, inaccurate representation of the lower class. This article uncovers the structurally predetermined bias in how the media and the political system represent class and class experiences in order to investigate how hegemonic forces and contradictory requirements exclude members of the lower class and eliminate them from the shared political and social dialogue. [text from author]