LTPasaulinė finansų krizė išryškino eilę bankų veiklos trūkumų, nemaža dalis kurių susijusi su trumpalaikių ir greitų veiklos rezultatų siekimu, užmirštant apdairią rizikos kontrolę ir valdymą. Šio straipsnio tikslas – išanalizavus rizikos kontrolės ir valdymo bei verslo padalinių bendradarbiavimo banke ypatumus, atskleisti kredito strategijos dokumento, kaip šio straipsnio tyrimo objekto, reikšmę banko veikloje bei pateikti siūlymus, koks turėtų būti šio dokumento turinys, tikslai ir funkcijos. Kadangi banko verslas yra rizikos valdymas, tai jo veikla bus sėkminga tik esant veiksmingiems visiems trims banko apsaugos nuo nepriimtinos rizikos lygiams ir jiems tinkamai bendradarbiaujant. Kredito strategijos dokumentas yra jungiamoji grandis tarp pirmo ir antro banko apsaugos nuo nepriimtinos rizikos lygio. Bankui neturint kredito strategijos dokumento sutrinka sklandus apsikeitimas informacija tarp akcininkų ir banko: iškyla informacijos asimetriškumo problema bei ją lydintys nepalankus pasirinkimas ir moralinė rizika, dėl ko akcininkai galiausiai nepasiekia savo keliamų tikslų, tinkamai ir pilnai neįgyvendinama bankui iškelta vizija ir misija. Atsižvelgiant į ankstesnių tyrimų rezultatus ir tarptautinių institucijų rekomendacijas, kredito strategijos dokumente skirtinos trys pagrindinės dalys, kuriose aprašytina išorės ir vidaus aplinkos įtaka banko veiklai, apžvelgtinas esamas kreditų portfelis ir jo savybės bei pateiktina trumpalaikė ir ilgalaikė vizija dėl kreditų portfelio.Reikšminiai žodžiai: Kreditas; Kredito strategija; Rizikos valdymas; Rizikos vertinimas; Rizikos vertinimas ir valdymas; Credit; Credit strategy; Risk assessment; Risk assessment and management; Risk management.
ENThe global financial crisis highlighted a great many of operational shortages, a significant part of which is related to the pursuit of short-term and rapid operational results ignoring prudent risk control and management. The aim of this article is, having analysed the peculiarities of risk control and management as well as cooperation of business departments in a bank, to reveal the significance of a credit strategy document as the object of the present research for bank activities and present offers on the content, aims and functions of this document. Whereas banking business is risk management, its activities will be successful only in presence of all the three levels of protection from unacceptable risks and proper cooperation thereof. The credit strategy document is a bridge between the first and the second level of bank protection from unacceptable risk. The absence of a risk strategy document disturbs the smooth exchange of information between shareholders and the bank: the problem of information asymmetry and accompanying unfavourable choices and moral risk emerge. This results in shareholders failing to reach their goals, and the vision and mission of the bank are not assured to the full and proper extent. Considering the results of the previous research and recommendations of international institutions, a credit strategy document should contain three main sections, which should describe the impact external and internal environment has on bank activities, review the existing credit portfolio and its characteristics and present a short-term and long-term vision on the credit portfolio.