LTEl. mokymosi turinio ir paslaugų sistemų (skaitmeninių bibliotekų) sudedamųjų dalių sąveikumas ir standartai yra esminiai bibliotekų funkcionavimo veiksniai, todėl pagrindinis dėmesys skiriamas bibliotekų sudedamųjų dalių sąveikumui. Šioje plotmėje reikia spręsti keletą mokslo uždavinių: standartų parinkimo, jų tinkamumo, adaptavimo ir taikymo švietimui. Labai svarbu užtikrinti skaitmeniniu bibliotekos sudedamųjų dalių (mokymosi objektų, jų saugyklų ir virtualiųjų mokymosi aplinkų) kokybę, todėl straipsnyje analizuojami bibliotekos sudedamųjų dalių kompleksiniai vertinimo kriterijai, pagrįsti bibliotekų lankstumo ir jų sudedamųjų dalių sąveikumo kriterijais ir siekta parengti naujus sudėtingesnius įrankius techninio vertinimo kriterijus. Lanksčios bibliotekos mokymosi objektu ir VMA techniniam vertinimui tikslinga taikyti mokymosi objektu daugkartinio panaudojamumo (tarp jų – ir sąveikumo) ir VMA sąveikumo ir pritaikomumo kriterijus. Tai leistų sukurti kompleksines mokymosi objektu ir VMA techninio vertinimo priemones. Mokymosi objektų techninio vertinimo literatūros analizė rodo, kad esamos populiarios mokymosi objektu techninio vertinimo priemonės turi įvairių trūkumų: siauras vertinimas, neskiriamas dėmesys mokymosi objekto gyvavimo saugykloje ciklo stadijų skirtumams; nepakankamas dėmesys pradiniams (dar iki mokymosi objekto pateikimo saugykloje) techninio vertinimo kriterijams; nepakankamai vertinami mokymosi objektu pakartotinio panaudojamumo kriterijai. Straipsnyje autoriai pristato ir siūlo originalų VMA rinkinį, kuris aprašomas plačiau.Reikšminiai žodžiai: E. mokymosi kokybės valdymas; Mokymosi objektai; Talpyklos; Techninis vertinimas; Virtualaus mokymosi kokybės vadyba, techninis įvertinimas, virtualios mokymosi aplinkos, mokymosi objektai, saugyklos; Virtualios mokymosi aplinkos; Learning objects; Managing quality in e-learning; Managing quality in e-learning, technical evaluation, virtual learning environments, learning objects, repositories; Repositories; Technical evaluation; Virtual learning environments.
ENInteroperability and standards of the components of e-Learning content and services systems (digital libraries) are the key factors of functioning of libraries; therefore, the focus is shifted on the interoperability of the components of libraries. In this context some scientific problems have to be solved, i.e. selection of standards, their suitability, adaptation and application for education. It is very important to ensure quality of the digital components of the library (Learning Objects (LO), their repositories and Virtual Learning Environments (VLE); therefore, the paper analyses the complex evaluation criteria of the components of the library, based on the criteria of library flexibility and interoperability of their components, and attempts to create new more complex tools, technical evaluation criteria. The criteria of LO reusability (including interoperability) and VLE interoperability and adaptation should be applied to the technical evaluation of the LO and VLE of a flexible library. This will enable the creation of integrated technical evaluation tools for LO and VLE. The analysis of literature of the technical evaluation of LO shows that the current popular LO technical evaluation tools have certain flaws: narrow evaluation, no consideration of the differences between stages of the LO lifecycle in the repository; insufficient focus on the initial (prior to submitting LO in the repository) technical evaluation criteria; inadequate evaluation of the criteria of LO reusability. The authors of the paper introduce and propose an original VLE set, which is described in greater detail.