School culture - education development assumption

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
School culture - education development assumption
In the Book:
Qualität von Bildung und Kultur : Theorie und Praxis / Gerd-Bodo von Carlsburg (Hrsg.). Frankfurt am Main: Peter Lang, 2009. P. 185-194. (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Bd. 17)
Summary / Abstract:

LTOrganizacijos kultūros reikšmė ugdymo procese tampa vis svarbesnė. Straipsnyje nagrinėjama mokyklos kultūra kaip prielaida ugdymo proceso vystymuisi. Aptariama organizacijos kultūros samprata, formuluojama mokyklos kultūros sąvoka, apibrėžiami mokyklos kultūros aspektai. Mokyklos kultūros ir ugdymo darna atskleidžiama pabrėžiant esminę sąsają - vertybes. Siekiant empiriškai pagrįsti mokyklos kultūros reikšmę mokyklos veikloje ir sąsajas su ugdymo kontekstu, atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 104 įvairių Vilniaus mokyklų vadovai ir pedagogų tarybos nariai. Šie respondentai pasirinkti dėl to, kad turi artimą ryšį su ugdymo proceso vystymusi ir susiduria su organizacijos kultūra, priimdami ir įgyvendindami konkrečius sprendimus. Atlikta analizė leidžia teigti, kad ugdymas ir mokyklos kultūra yra du interaktyvūs komponentai. Jų pagrindas yra vertybės. Remiantis šiuo esminiu ryšiu tarp mokyklos kultūros ir ugdymo, galima modeliuoti mokyklos kultūros ir ugdymo sąsajų tyrimus, bei nagrinėti jų sąsajų plėtros galimybes. Empirinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad stokojama mokyklos kultūros ir ugdymo turinio tarpusavio sąryšio. Pastebėta tendencija, kad ugdymo turinys tradiciškai vertinamas kaip duotas dalykas, mažai susijęs su mokyklos kultūra. Kadangi egzistuoja teorinis ir empirinis ryšys tarp mokyklos kultūros ir ugdymo, rekomenduojama kiekvienai mokyklai atsižvelgti į ugdymo vystymo galimybes, naudojant organizacijos kultūrą kaip instrumentą.Reikšminiai žodžiai: Mokyklos kultūra; Organizacijos kultūra; Ugdymas; Vertybės; Vystymas; Development; Education; Organization culture; School culture; Values.

ENThe article discusses the aspect of a school culture as education development assumption. After the analysis of the main definitions of an organization culture, school culture conception was formed and a culture characteristic is provided. The coherence of the school culture and education is revealed emphasizing the essential link - values. Empirical research analysis is provided which shows the relationship between the school culture and education. The analysis also draws a profile for the development of the relationship, using organization culture as an instrument. [text from author]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23900
Updated:
2016-10-20 16:15:09
Metrics:
Views: 23
Export: