LTŠiame straipsnyje aktualizuojama ir sprendžiama priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos ugdymo skirtingo išsilavinimo šeimose problema. Aptariamos lietuvių ir užsienio edukologų pozicijos dėl šeimos ir ugdymo institucijos bendradarbiavimo vaidmens ugdant vaikų socialumą. Empirinio tyrimo duomenų pagrindu išryškinama įvairų išsilavinimą turinčių tėvų nuostatos, kurių jie laikosi dėl priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos ugdymo. Atskleidžiami dėsningumai: aukštesnio išsilavinimo tėvai labiau suvokia komunikavimo kompetencijos svarbą priešmokykliniame vaiko amžiuje, pasisako už aktyvesnį šeimos ir ugdymo institucijos vaidmenį padedant vaikams socializuotis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Priešmokyklinis amžius; Socialinė kompetencija; Tėvų išsilavinimas; Ugdymas; Ugdymas, priešmokyklinis amžius; Development; Education; Parents education; Pre-primary age; Social competence.
ENThe present article focuses on the issue of the development of social competence in pre-primary children in families with different education background. It gives an overview of Lithuanian and foreign educational scientists' attitudes to the role of the family and the educational institution in the cooperation in developing social skills in children. Based on the results of the empiric research, the article presents attitude held by parents with different education to the development of social competence in pre-primary children. It also identifies the following consistent patterns: parents with higher educational background are more conscious of the importance of communication skills for pre-primary children and support an active role of the family and the educational institution in facilitating children's socialisation. [From the publication]