LTStraipsnyje pristatomi įvertinimo kokybę sąlygojantys neformaliojo ir savaiminio mokymosi įvertinimo principai, aprašomi įvertinimo procedūros etapai, diferencijuojami jų kokybiniai parametrai, apibrėžiami kriterijai ir rodikliai. Čia taip pat diskutuojama apie tai, kad atžvalga į neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų įvertinimo kokybinius parametrus aukštojo mokslo sistemoje padeda siekti aukštojo mokslo prieinamumo, individualizuotų studijų, lankstesnės studijų organizavimo tvarkos, tokiu būdu sukuriant ne tik įvertinimo, bet ir aukštojo mokslo kokybę užtikrinančias sąlygas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Formalusis, neformalusis, informalusis mokymasis; Kokybiniai parametrai; Mokymosi pasiekimai; Neformalusis mokymasis; Savaiminis mokymasis; Vertinimas; Vertinimo kriterijai ir rodikliai; Vertinimo principai; Vertinimo procedūros; Įvertinimas; Assessment; Evaluation; Formal, informal, non-formal learning, assessment principles, assessment procedures, assessment criteria and indicators; Informal learning; Learning achievements; Non-formal learning; Qualitative parameters.
ENThe article introduces evaluation principles of non-formal and informal learning that determine the quality of evaluation, describes stages of the evaluation procedure, differentiates their qualitative parameters and defines their criteria and indicators. It also brings in the discussion that consideration of qualitative parameters for the evaluation of non-formal and informal learning achievements in the system of higher education helps to aim at the accessibility of higher education, individualized studies and a more flexible order of the organization of studies, thus creating conditions that ensure not just the quality of evaluation, but also the quality of higher education. [From the publication]