LTStraipsnyje pateikiama viena svarbiausių vartotojų pažinimo dimensijų – elgsenos modeliavimas. Teorinė analizė rodo, kad kiekvieno modelio pagrindas yra tam tikra tvarka išsidėstę kintamieji. Skirtingas situacijas iliustruojantys modeliai grindžiami skirtingais kintamaisiais, nevienodomis jų trapusavio sąveikomis. Dėl tos priežasties modelio kintamųjų struktūra neretai tampa mokslinių tyrimų objektu. Straipsnyje supažindinama su klasikinių modelių sandara, pristatomi šiuolaikiniai vartotojų elgsenos modeliai, pateikiami jų vertinimo kriterijai. Siūloma savita vartojimo prekių vartotojų elgsenos modeliavimo koncepcija. Vartotojai skirtingai elgiasi ne tik dėl kultūrinių ypatumų, net ir priklausantys tai pačiai kultūrai pagal tam tikrus požymius, gali būti skirstomi į tipus. Taigi siūloma į modelį įtraukti dar vieną kintamąjį – vartotojų tipus socialinių nuostatų aspektu.Reikšminiai žodžiai: Vartotojų elgesys.
ENThe article deals with one of the most important dimensions in consumer behaviour study - modelling consumer behaviour. Theoretical studies show that any model is based on variables arranged in a certain order. Models illustrating different situations are based on different variables and different relations between them. Therefore the structure of variables of the model is becoming an object of scientific research. The structure of models that have become classical is examined in the article and modern consumer models are presented. Criteria for assessing models are disclosed. Generalizing these considerations it is possible to maintain that it were useful to supplement the chosen consumer behaviour model by adding the component of consumer types that could be obtained by assessing consumer attitudes. This transformation would add the model a more practical aspect and would be based on the paradigm of market segmentation. Moreover, the established nomenclature of consumer types would enable to divide consumers into groups that are called target segments. [From the publication]