Moters mokslininkės įvaizdis Lietuvos moksleivių akimis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Moters mokslininkės įvaizdis Lietuvos moksleivių akimis
Alternative Title:
Images of the female scientist from the Lithuanian teenagers point of view
In the Journal:
Sociologija. Mintis ir veiksmas [Sociology. Thought and Action]. 2009, Nr. 1 (24), p. 119-130
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama, kokie įvaizdžiai apie moterį mokslininkę (fizinių ir technologinių mokslų srityse) vyrauja tarp paauglių, ar tokias nuostatas lemia lyčių stereotipai. Tyrimas atskleidė šiuos vyraujančius moters mokslininkės įvaizdžius: patrauklios ir kompetentingos mokslininkės, nepatrauklios darboholikės, seksualios mokslininkės, neutraliai atrodančios mokslininkės. Paaiškėjo, kad paaugliams, ypač vaikinams, būdingi stereotipiniai ir pakankamai negatyvūs tradiciškai vyriškoje srityje dirbančios moters mokslininkės vertinimai, o merginos daugiau teigiamai ir neutraliai įsivaizduoja tokią moterį, pabrėždamos komunikacinę bei profesinę jos kompetencijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lyčiu stereotipai; Lyčių stereotipa; Lyčių stereotipai; Mokslininkės ivaizdis; Mokslininkės įvaizdis; Moterys moksle; Technologiniai ir fiziniai mokslai; Technologiniai ir fiziniai mokslai, mokslininkės įvaizdis; Gender stereotypes; Images of female scientist; Technological and physical sciences; Women scientists.

ENSector of technological and physical sciences is exceptionally male professional area and it is rather difficult for women to become professionals in this field. Professional gender stereotypes is one of the main reasons that impact attitudes towards women in this male area. This paper aims to identify images of female scientist in the field of technological and physical sciences among Lithuanian teenagers. The sample consisted of 1398 respondents (58 % females and 42 % males). Qualitative content analysis was used in this study. The study showed that four images of the female scientist are dominating among teenagers: attractive and competent scientist, unattractive scientist, sexually looking scientist and neutrally looking scientist. The results of the empirical analysis indicated that stereotypical evaluations and even discriminating attitudes are more characteristic for the male respondents while female respondents use to evaluate the female scientist neutrally or even idealized. [From the publication]

ISSN:
1392-3358; 2335-8890
Related Publications:
Edukologijos mokslininko įvaizdžio dimensijos ir veiklos tobulinimo gairės / Rasa Urbonaitė, Vaiva Zuzevičiūtė, Daiva Bukantaitė. Andragogika. 2011, Nr. 2, p. 126-139.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23837
Updated:
2018-12-17 12:36:47
Metrics:
Views: 27    Downloads: 3
Export: