LTKai kompanija plečiasi ir steigia naujus verslo vienetus, žmogiškieji ištekliai taip pat didėja. Siekiant išlaikyti verslo paslaugų kokybę ir efektyvų santykį tarp verslo vystymo ir darbuotojų skaičiaus, kyla organizacijos elgesio keitimo problema. Straipsnyje pateikiamas organizacijos pokyčių inicijavimo, konsultantų integravimo ir identifikavimo, kaip vadybininkai ir darbuotojai suvokia kolegialų organizacijos elgesio modelį, tyrimas, siekiant suplanuoti socialinius veiksmus keičiant autokratinį organizacijos elgesio modelį kolegialiu. Mokslinė problema yra organizacijos elgesio pokytis kai kompanija siekia išlaikyti paslaugų kokybę ir efektyvų santykį tarp verslo vystymo ir žmogiškųjų išteklių. Tyrimo tikslas yra ištirti X verslo organizacijos vystymosi kryptį išryškinant pozityvius organizacijos vystymosi aspektus. Atliekant tyrimą buvo apklausti 66 darbuotojai, atstovaujantys visam organizacijos personalui. Remiantis tyrimo rezultatais, galima daryti išvadą, kad organizacijos elgesio stiprybė yra darbinės veiklos organizavimas, o silpnybė - vidiniai įsipareigojimai ir darbuotojų atsakomybė. Organizacijos elgesio prieštaringumas gaunamas dėl darbuotojų polinkio tą patį organizacijos elgesio aspektą vertinti ir teigimai, ir neigiamai. Dėl stipriai išreikštos individualybės yra svarbu dirbti individualiai su kiekvienu darbuotoju, aiškinant individualius darbo veiklos motyvus ir taip pat palyginant individualius ir organizacijos tikslus siekiant juos suvienodinti.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojai, žmonių išteklių vadyba, valdymas, organizacinė elgsena; Organizacinė elgsena; Žmogiškieji ištekliai; Žmogiškųjų išteklių plėtra; Employees, human resource development, management, organizational behaviour; Human resource development; Human resources; Organizational behaviour.
ENWhen a company is expanding and establishing new business units, its human resources are also growing. When seeking to preserve the quality of business services and an efficient ratio of business development and the number of employees, the issue of changes in the organisational behaviour emerges. The article presents a research on the launch of organisational changes, integration and identification of consultants and the way managers and employees perceive the collegial models of organisational behaviour. This research was implemented seeking to plan social actions when replacing the autocratic model of organisational behaviour with a collegial one. The scientific problem is the change of the organisational behaviour when a company seeks to preserve the quality of services and an efficient ratio between business development and human resources. The research aims to analyse the direction in the development of an X business organisation by highlighting positive aspects in its development. In the course of the research, 66 employees representing the whole staff of the organisation were interviewed. Based on the results of the research, it can be concluded that the strength of the organisation behaviour is the organisation of business activities, whereas, its weakness is its internal obligations and employees’ responsibility. The inconsistency of the organisational behaviour is determined by employees’ tendency to positively and negatively evaluate one and the same aspect of organisational behaviour. Because of the prominent individuality, it is important to work individually with every employee when clarifying his motifs for individual work and comparing individual and organisational aims seeking to uniform them.