Vaisių ir daržovių sektoriaus plėtros strategijos formavimo aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaisių ir daržovių sektoriaus plėtros strategijos formavimo aspektai
Alternative Title:
Aspects of formation strategy for fruits and vegetables sector development
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2009, Nr. 3 (18), p. 59-64
Summary / Abstract:

LTVaisių ir daržovių sektorius vis dažniau patiria didelį spaudimą dėl didėjančios prekybos tinklų koncentracijos ir jų įtakos augintojams. Rinkoje klostosi oligopsoninė situacija, kai pirkėjų skaičius nėra pakankamas teisingai konkurencijai. Iškilusioms problemoms spręsti gali padėti sektoriaus plėtros strategijos parengimas. Straipsnyje analizuojama Lietuvos ir užsienio šalių vaisių ir daržovių sektoriaus būklė bei veiksmų strategijų rengimo ES šalyse patirtis, nustatomi Lietuvos vaisių ir daržovių sektoriaus strategijos prioritetai, parengiami strategijos metmenys. Tyrimo metu buvo analizuojama ekonominė literatūra ir teisinė dokumentacija bendrojo vaisių ir daržovių rinkos reguliavimo klausimais, analizuojami statistiniai duomenys, strategijų rengimo patirtis Olandijoje, Danijoje, Lenkijoje. Siekiant išsiaiškinti, kaip Lietuvos sodininkai ir daržininkai vertina SSGG elementų svarbą sektoriaus plėtrai, buvo atlikta anoniminė apklausa. Daroma išvada, kad vaisių ir daržovių rinkos būklei ypatingą poveikį daro vis didėjanti paklausos koncentracija. Plėtros strategijos parengimas moksliniais pagrindais skatintų gamintojų organizacijų kūrimąsi, padėtų joms naudotis finansine parama, didintų konkurencingumą. Susijungę į organizacijas gamintojai pirmiausia turėtų siekti pripažinimo ir vykdyti pripažinimo planą, kurio laikotarpis turėtų būti 4–5 metai. Tikslinga įgyvendinti pakankamą sisteminę valstybės paramą, kad iki 2013 m. į gamintojų organizacijas (gamintojų grupes) susijungtų gamintojai, pateikiantys į rinką 30 proc. vaisių ir daržovių produkcijos, tai leistų joms daryti esminį poveikį rinkai.Reikšminiai žodžiai: Gamintojų organizacijos; Strategija; Vaisiai ir daržovės; Fruits and vegetables; Producer organisation; Strategy.

ENThis article is prepared according to the report for Republic of Lithuania Ministry of Agriculture 2008. The arrangement assumptions of fruits and vegetables sector development strategy are analysed, preparation principles and solutions are suggested. The significance of producer organisations establishment while increasing the sector competitiveness is emphasised. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23706
Updated:
2018-12-17 12:36:23
Metrics:
Views: 26    Downloads: 1
Export: