Metakognityvinių mokymosi strategijų raiška universitetinėse specialybės užsienio kalbos studijose : mokymosi aplanko studija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Metakognityvinių mokymosi strategijų raiška universitetinėse specialybės užsienio kalbos studijose: mokymosi aplanko studija
Alternative Title:
Metacognitive learning strategies in ESP university studies: a portfolio case study
In the Journal:
Santalka. 2009, t. 17, Nr. 4, p. 11-18
Summary / Abstract:

LTNagrinėjama mokymo (-si) metodų įtakos metakognityvinių mokymosi strategijų raiškai universitetinėse studijose problema – aptariamas aplanko mokymo (-si) metodo vaidmuo universitetinėse studijose, pateikiami empirinio tyrimo, skirto mokymosi aplanko įtakos metakognityvinių mokymosi strategijų raiškai, studijuojant specialybės (teisinę) anglų kalbą, rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplanko metodas; Metakognityvinės mokymosi strategijos; Mokymosi aplanko atvejis; Specialybės (teisinės) anglų kalbos studijos universitete; Metacognitive learning strategies; Portfolio method; The learning portfolio; University studies of English for Law.

ENThe use of metacognitive strategies of learning in universities has been identified as a key factor in learning and teaching; however, little known research has focused on the influence of portfolio method on students' use of metacognitive learning strategies in ESP courses. This study was aimed at discussing the role of portfolio use in university studies and examining the impact of the learning portfolio on students' use of metacognitive learning strategies while studying English for Law. The results indicate a positive influence of the learning portfolio on the use of the metacognitive strategy of organising, assessing, controlling and planning one's learning. [From the publication]

ISSN:
1822-430X; 2351-714X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23603
Updated:
2018-12-17 12:36:00
Metrics:
Views: 33    Downloads: 2
Export: