The Main innovations in education : in pursue of aims of Bologna (1999) and Bergen (2005) processes

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Main innovations in education: in pursue of aims of Bologna (1999) and Bergen (2005) processes
Alternative Title:
Švietimo naujovės pagal Europos Sąjungos dokumentus: Bolonijos (1999) ir Bergeno (2005) nuostatų įgyvendinimas
In the Journal:
Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas [Education. Physical training. Sport]. 2009, Nr. 2 (73), p. 43-51
Summary / Abstract:

LTRemiantis Lietuvoje ir užsienyje atliktais tyrimais, atsižvelgus į dabarties švietimo politikos gaires straipsnyje keliamas probleminis klausimas: kokios yra pagrindinės profesionalų rengimo inovacijos, atsižvelgiant į Europos Sąjungos švietimo politikos tendencijas. Autorėms bendradarbiaujant tarptautinėje komandoje, įgyvendinančioje Europos Sąjungos Bendrosios programos 6 projektą INCLUD–ED, atliktas tyrimas, kuris atskleidė, kad siejant profesionalų rengimą su jų darbu organizacijoje (nagrinėjamu atveju – mokykloje), galima identifikuoti kelias pagrindines inovacijas. Kadangi dabarties pasaulis nesaugus, daug jame nerimo, tai konkurencingumas tampa vienu svarbiausiu veiksniu, apibūdinančiu specialisto sėkmingą veiklą. Todėl svarbios profesionalo kompetencijos, apibūdinamos kaip jo gebėjimas adekvačiai veikti konkurencijos, įtampų pasaulyje. Atskleista, kad švietimo sistemoje siekiama suartinti kintantį veiklos pasaulį ir švietimą. Tobulinant profesionalų rengimą kalbama apie kompetencijų, studijų rezultatų svarbą (ar mokymosi pasiekimų, kaip jie vadinami, pavyzdžiui, D. Britanijoje), akcentuojama, kad būtina suprasti mokytojų ir besimokančiųjų kintančius vaidmenis. Be to, aprašoma, kad dera atsižvelgti į pokyčius modeliuojant ugdymo turinį. Ugdymo turinys kaip moduliai yra tokia inovacija, kai akcentuojami studijų rezultatai (mokymosi pasiekimai). Aiškūs ir išmatuojami studijų rezultatai (mokymosi pasiekimai) traktuojami kaip kompetencijos, kurios plėtojamos ir gilinamos mokantis konkrečiu laiko tarpu ar studijuojant konkretų ugdymo turinį.Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Kūno kultūros mokytojų rengimas; Mokymosi pasiekimai; Naujovė; Stdijų resultatai; Studijų ezultatai; Competence; Education of physical education teachers; Innovation; Learning outcomes; Study results.

ENIn the last decade of the 20th century, the term knowledge society started to be used as a way to convey the development of contemporary humankind. The discourse of knowledge that become actualised in activity (i.e. competence) became the most influential one. Competence was titled to be one of the major factors for competiteveness, and therefore competence started to be highly valued in organisations. Organisations nowadays are encouraged to employ more actively the "treasure within", that is, the competence of employees. In this paper we aim to identify the main innovations of aprofessional in education in the framework of contemporary educational policy trends. There are several important innovations in education of professionals, and some of these innovations are directly related to the ideas that ground Bologna (1999) and Bergen (2005) processes. The important innovations in contemporary educational system concentrate on the increase of the cohesion between the changing world of activities and education. Therefore competences, study results (or learning outcomes), the changing roles of teachers and students, and also implications for curriculum design are emphasised in reforming education of professionals. It seems that competence-based studies promote modularization of the curriculum. Modularisation of study programmes is another innovation, as the importance of clearly stated study results (learning outcomes) is emphasised. Clear and measurable study results (learning outcomes) are linked to the competencies that should be achieved in a given period of time, or (and that is more common), after a certain educational impact is provided, and certain part of curriculum covered. [From the publication]

ISSN:
1392-5644
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23589
Updated:
2021-02-25 10:00:11
Metrics:
Views: 16    Downloads: 1
Export: