Ugdymo turinio įvairovė kaip veiksnys, skatinantis ugdytinių motyvaciją sportuoti

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ugdymo turinio įvairovė kaip veiksnys, skatinantis ugdytinių motyvaciją sportuoti
Alternative Title:
Diversity of the content of education as a factor encouraging learners' motivation to participate in sports
In the Journal:
Ugdymas. Kūno kultūra. Sportas [Education. Physical training. Sport]. 2009, Nr. 3 (74), p. 15-20
Summary / Abstract:

LTUgdymo turinys yra svarbus veiksnys, lemiantis mokinių motyvaciją. Ryšys tarp sportinio ugdymo turinio įvairovės ir vaikų motyvacijos sportuoti nepakankamai išnagrinėtas. Jis dažniau nagrinėjamas formaliojo švietimo požiūriu, o neformaliojo – dažniau nusakomas teoriškai, nei grindžiamas konkrečiais empiriniais tyrimais. Tyrimo tikslas – atskleisti ryšį tarp neformalaus ugdymo turinio įvairovės ir mokinių motyvacijos sportuoti. Pirmiausia buvo išnagrinėti dviejų savo veikla panašių neformalaus švietimo būrelių – orientavimosi sporto ir sportinio turizmo – metiniai veiklos planai (6 orientavimosi sporto ir 4 turizmo). Pagal temas, temų turinio formuluotes išskirtos veiklos temų grupės, nagrinėti kiekybiniai ir kokybiniai dviejų būrelių veiklos skirtumai. Vėliau tiriama mokinių motyvacija sportuoti. Iš viso buvo tiriami 104 12-14 metų amžiaus moksleiviai (68 orientacininkai ir 36 turistai). Motyvacija matuota sporto motyvacijos skale (Pelletier et al., 1995). Nustatyta, kad sportinio turizmo būrelių programos yra išsamesnės, integruojančios daugiau skirtingų temų, didesnė temų įvairovė, o orientavimosi sporto būrelių programos glaustesnės.Šešiose sporto motyvacijos subskalėse skirtumas tarp grupių yra nereikšmingas, o nemotyvuotumo subskalės teiginiams labiau (p <0,05) pritarė orientacininkai (2,19 ± 0,96 balo) nei turistai (1,62 ± 0,59 balo). Tiek orientavimosi, tiek sportinio turizmo būrelio mokiniai labiausiai pritarė pirmų trijų subskalių teiginiams, kurie indikuoja vidinės motyvacijos apraiškas (orientacininkų vidinių motyvų intensyvumas siekė – 3,91 balo, turistų – 3,99). Išorinę motyvaciją indikuojančių subskalių vidutiniai įverčiai buvo kiek mažesni abiejose grupėse ir labiau telkėsi apie atsakymo formuluotę „nežinau“ (orientacininkų vidurkis – 3,19 balo, turistų – 3,21). Apibendrinant tyrimo rezultatus galima teigti, kad ugdymo turinio įvairovė susijusi tik su sportuojančių mokinių nemotyvuotumu. Esant didesnei ugdymo turinio įvairovei, ugdytinių nemotyvuotumas yra mažesnis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Motyvacija; Neformalus švietimas; Sportas; Ugdymo turinys; Įvairovė; Content of education; Diversity; Education content; Informal education; Motivation; Sport.

ENContent of education is a very important factor infl uencing learners’ motivation. However, the link between the diversity of sports education content and learners’ motivation for sports has not been adequately researched. It has been more often studied in the context of formal education, and in the informal education it is usually described theoretically and not grounded empirically. The aim of the present research was to reveal the links between the diversity of the content of informal education and learners’ motivation to participate in sports. First we studied the annual plans of two informal education clubs similar in their activities – six clubs of orienteering sport and four clubs of tourism. According to the topics and their content we distinguished groups of activity topics and analyzed the quantitative and qualitative differences in the activities of those clubs. Then we investigated the learners’ motivation to participate in those sports. The research participants were 104 12-14 year-old schoolchildren (68 orienteerers and 36 tourists). Motivation was assessed applying the Sports Motivation Scale (Pelletier et al., 1995).It was established that programs of tourism clubs were wider, integrating more different topics and displaying a greater content diversity. The programs of the orienteering clubs were more concentrated. The differences between the groups in six sports motivation subscales were not statistically signifi cant, but the statements in the motivelessness scale were more supported (p <0.05) by orienteerers (2.19 ± 0.96 points) compared to tourists (1.62 ± 0.59 points). The learners in both clubs more agreed to the statements of the first three scales which indicated the manifestation of internal motivation (the intensity of the internal motivation of orienteerers was 3.91 points and that of tourists – 3.99 points). The mean values of the subscales indicating external motivation were lower in both groups and more massed to the answer "I do not know" (the mean value of orienteerers was 3.19, and that of tourists – 3.21). Summing up we suggest that the diversity of the education content is linked only to the amotivation of learners engaged in sports. When the diversity of the education content is greater, the amotivation is lower. [From the publication]

ISSN:
1392-5644
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23562
Updated:
2021-02-25 10:00:08
Metrics:
Views: 36    Downloads: 1
Export: