LTStraipsnio tikslas – atskleisti globos namų vaikų socialinių įgūdžių raiškos ypatumus. Straipsnyje pateikiamas pasirinktų socialinių įgūdžių (bendravimo, veiklos ir bendradarbiavimo) teorinis pagrindimas. Siekiant pagrįsti pasirinktų įgūdžių tinkamumą taikytas faktorinės analizės pagrindinių komponenčių metodas. Atlikta faktorinė analizė patvirtino skirtų bendravimo, veiklos ir bendradarbiavimo įgūdžių reikšmingumą. Pristatomame tyrime atskleidžiama globos namų vaikų bendravimo (percepcinių, komunikacinių, interakcinių), veiklos ir bendradarbiavimo (veiklos planavimo, veiklos organizavimo bei vertinimo, dalyvavimo grupės veikloje) įgūdžių ypatumai. Taip pat išryškinami tie įgūdžiai, kurių daugiausia stokoja tiriamieji. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo grupėje įgūdžiai; Interakciniai; Komunikaciniai; Percepciniai; Percepciniai, komunikaciniai, interakciniai, veiklos planavimo, veiklos planavimo, veiklos organizavimo ir vertinimo, darbo grupėje įgūdžiai; Socialiniai įgūdžiai; Socialiniai įgūdžiai, percepciniai, komunikaciniai, interakciniai, veiklos planavimo, veiklos organizavimo ir vertinimo, darbo grupėje įgūdžiai; Veiklos organizavimo ir vertinimo; Veiklos planavimo; Activity organization; Activity planing; Activity planning; Colaboration skills; Collaboration skills; Communication; Interaction; Perception; Social skills; Social skills, perception, communication, interaction, activity planning, activity organization, collaboration skills; Sociali skills.
ENThe article provides the results of the research of social skills of children in residential care. The greatest attention is given to disclosure of the peculiarities of perception, communication, interaction, activity planning, activity organization and collaboration skills of these children. For this purpose firstly social skills were characterised. The reliability of the research was checked with the help of the statistical analysis. The analysis of factors has validated the importance of the identified social skills and the significance of their empirical manifestations. Research was organized in September-October 2008 with 105 children in residential care. The data shows that level of social skills of children in residential care is low: half of investigated children lack those skills. Therefore, the issue on the need to train the social skills for children in residential care proves to be relevant. [From the publication]