LTStraipsnyje keliamas vaikų gebėjimų ugdymo klausimas, analizuojama šeimos narių, pirmiausiai tėvų, svarba vaikui suvokiant savo gebėjimus. Nagrinėjant gabių žmonių biografijas, atskleidžiama, kaip jų tėvai prisidėjo prie gabaus vaiko gabumų pastebėjimo ir ugdymo, kokiomis vertybėmis buvo vadovaujamasi gabių žmonių šeimose. Gabiems ir kūrybiškiems vaikams reikia tėvų emocinio palaikymo, padrąsinimo, elgesio bei vertybių įvertinimo, realybės pojūčio įskiepijimo. Siekiant įvertinti, kaip 3-7 metų amžiaus vaikų tėvai skatina jų gabumus, Kauno lopšelyje-darželyje atlikta anketinė apklausa, kurioje dalyvavo 121 respondentas (tėvai). Analizuojant tėvų atsakymus į klausimus, aptariamos vaiko gabumų ugdymo prielaidos šeimoje: kaip tėvams reaguoti į vaiko rimtus klausimus ir mintis, padėti kurti asmeninius planus ir priimti sprendimus, parūpinti vaikui knygų, jį dominančios medžiagos, mokyti vaiką mąstyti savarankiškai, skatinti kurti istorijas ir fantazuoti, atsižvelgti į individualius vaiko poreikius, kurti praktinius eksperimentus ir taip padėti vaikui daugiau sužinoti, skatinti vaiką spręsti problemas, aptarinėti su vaiku įvairius klausimus ir temas, padėti vaikui teigiamai vertinti savo gabumus. Straipsnyje pateikiamos išsamios rekomendacijos tėvams, kaip atskleisti ir padėti vaikui ugdyti savo gabumus.Reikšminiai žodžiai: Kūrybingumas; Tėvai; Vaikai; Vaikų darželis; Vaikų gebėjimai; Vaikų gebėjimų ugdymas; Šeimos įtaka; Chidren's abilities; Children; Creativity; Develop their children's gifts; Impact of the Family; Kindergarten; Parents.
ENThe article raises the question of building pupils’ abilities, analyses the importance of family members, primarily parents, for a child to understand his or her capacities. It examines the biographies of gifted people and shows how their parents contributed to noticing and building their gifted child’s capacities, values followed in gifted people’s families. Gifted and creative children need an emotional support of their parents, their encouragement, appreciation of behaviour and values, developing the sense of reality. Seeking to assess how the parents of children aged from 3 to 7 contribute to the development of gifts that their children have, a survey was carried out in the Kaunas kindergarten, involving 121 respondents (parents). The analysis of parents’ responses revealed the preconditions of developing the child’s gifts in a family: how parents should react to the serious questions and thoughts expressed by their children, help them develop personal plans and make decision, offer books to children and the material that is of interest to them, teach the child to think independently, encourage them to create stories and fantasize, take into consideration the individual needs of a child, create practical experiments and help the child learn more, encourage the child to solve problems, discuss various questions and topics with the child, help the child positively assess their talents. The article provides comprehensive recommendations to parents telling them how to reveal and help children develop their talents.