LTVertinant iš multimetodizmo ir trianguliacijos perspektyvos, greta žinybinės statistikos analizės išskirtinis vaidmuo tenka savivaldybės gyventojų viešosios nuomonės tyrimams. Viešoji nuomonė atspindinti gyventojų pasitenkinimą įvairiomis viešojo sektoriaus paslaugomis, taip pat gyvenimo kokybės vertinimus ir yra daugeliu požiūriu vertingas indikatorius. Straipsnio tikslas – pristatyti naują standartizuotą inventarijų savivaldybių teikiamoms viešosioms paslaugoms vertinti bei atskleisti jo taikymo metodologinius ypatumus. Straipsnyje analizuojami informaciniai kanalai, užtikrinantys grįžtamąjį ryšį apie gyventojų pasitenkinimą savivaldybės sprendimais ir viešosiomis paslaugomis: piliečių balsavimas vietos valdžios rinkimuose, vietos politikų susitikimas su rinkėjais, interesantų priėmimas savivaldybėje ir jos tarnybose, gyventojų skundų, laiškų ir pasiūlymų nagrinėjimas, savivaldybės vadovų bendravimas su nevyriausybinių organizacijų aktyvistais bei lyderiais ir kt. Pristatomi standartizuoto inventarijaus kūrimo etapai, aptariama atsakymo formato problematika, diskutuojama apie statistinio normavimo taikymo galimybes bei pristatoma empirinė bazė. 2005–2009 m. tyrimas, taikant standartizuotą tyrimo inventarijų, buvo atliktas devyniose savivaldybėse. Empirinę tyrimo duomenų bazę sudaro apie dešimt tūkstančių stebinių. Pažymėtina, kad sukurta tyrimo metodologija numato galimybes sukurti 165 indikatorių reitingą, kuris sudaromas: a) kiekvienai seniūnijai ir b) apibendrintai visai savivaldybei bei pasiekimų ir problemų topografijos matricas.Reikšminiai žodžiai: Savivaldybių teikiamos paslaugos; Standartizuoto tipo inventarijus; Viešosios paslaugos; Viešosios paslaugos, savivaldybė, standartizuotas apklausos inventarijus; Municipality; Public services; Public servines; Standardized survey inventory.
ENThe article introduces a standardized survey inventory for evaluation of public services provided by municipalities and discusses the meaning of the population survey, informational channels ensuring feedback about citizens' satisfaction with municipal management decisions and public services. Theoretically a standardized survey inventory is based on the several approaches: quality of life, sustainable development, social marketing and new public management, strategic analysis and planning. The survey using this standardized survey inventory was conducted in nine Lithuanian municipalities in 2005-2008. The article discusses methodological aspects and experience of the survey inventory application: the problem of an answer format, sampling and statistical normalization, possibility to extract standardized outputs. [From the publication]