LTStraipsnio tikslas – pagrįsti darnaus vystymosi mokyklos bruožus bei atskleisti jų raišką bendrojo lavinimo mokyklų strategijoje ir aplinkoje. Pirmojoje dalyje atskleidžiamas darnaus vystymosi ir aplinkosauginio švietimo santykis, pagrindžiami darnios mokyklos bruožai; antrojoje – pristatoma tyrimo metodologija, trečiojoje ir ketvirtojoje straipsnio dalyse pristatomi tyrimo rezultatai. Tyrimui buvo pasirinkta atvejo analizė. Naudojami šie duomenų rinkimo būdai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, stebėjimas ir giluminis interviu. Atliekant tyrimo duomenų analizę taikyta turinio (content) analizė. Buvo analizuojami pasirinkti mokyklų strategijų elementai: misija, vizija ir tikslai. Atskleista, kad tirtų mokyklų misijose, vizijose ir tiksluose aptinkama darnios mokyklos bruožų. Mokyklų misijos orientuoja į pagrindinį darnios mokyklos tikslą – asmenybės, gebančios pasirūpinti savimi, aplinkiniais ir pasauliu, ugdymą, tuo tarpu vizijos ir tikslai susipina ir yra siejami su mokiniui palankios aplinkos kūrimu ir mokyklų materialinių bazių turtinimu. Darnios mokyklos bruožai aptinkami visų tirtų mokyklų strategijose, tačiau jų raiška yra skirtinga. Darnios mokyklos bruožų daugiausiai aptikta mokyklos fizinėje aplinkoje ir taikant modernias mokymo priemones. Tai rodo, kad mokyklų strategijos yra labiau orientuotos į mokyklų materialinių bazių turtinimą ir palankių edukacinių aplinkų kūrimą; šie bruožai yra susiję su tiesiogine mokyklų paskirtimi, t. y. sudaro palankias sąlygas sėkmingam ugdymo proceso organizavimui ir realizavimui.Reikšminiai žodžiai: Darnaus vystymosi švietimas; Darni mokykla; Darni mokykla, darnus vystymasis, darnaus vystymosi švietimas; Darnus vystymasis; Education for sustainable development; Sustainable development; Sustainable school; Sustainable school, sustainable development, education for sustainable development.
ENThe article addresses the following problematic issues: what essential features make the essence of a sustainable school; what is the relation of sustainable school features in the strategic documents and school activity which is reflected by creating physical environments? Attempts to answer these questions are made in four parts of the article: the first part provides rationale for the features of a sustainable school; in the second part, the research methodology is presented (a case study of three schools was performed); in the third and fourth parts, the research results are presented which show that it is possible to find manifestations of sustainable school in the strategic documents of all the researched schools, however, there is a lack of harmony between separate strategy elements. The research results have shown that even though a systematic objective of sustainable school is not fixed in the strategic documents of the schools, a fragmentary manifestation of separate features is noticed in the school activity, especially when creating physical environments. [text from author]