Matematikos vadovėlių V klasei vertinimas dalykiniu, pedagoginiu ir psichologiniu požiūriais

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Matematikos vadovėlių V klasei vertinimas dalykiniu, pedagoginiu ir psichologiniu požiūriais
Alternative Title:
Evaluation analysis of mathematics' textbooks for the fifth form
In the Journal:
Pedagogika. 2009, 95, p. 153-159
Summary / Abstract:

LTBeveik du Nepriklausomybės dešimtmečius pertvarkant Lietuvos švietimą, ypač daug dėmesio buvo skiriama ugdymo turiniui — modernioms Bendrosioms ir egzaminų programoms rengti, visų mokomųjų dalykų nacionaliniams vadovėliams leisti. Per šį laikotarpį Lietuvoje yra parengta nemažai alternatyvių matematikos vadovėlių įvairioms klasėms (pavyzdžiui, V klasei jau siūlomi net šeši vadovėliai). Kadangi kriterijai, kuriais remdamiesi mokytojai vertina alternatyvas, nėra išryškinti, yra aktualu atlikti matematikos vadovėlių vertinimo analizę. Apklausiant penktų klasių matematikos mokytojus ir IV bei V klasių mokinius buvo siekiama išsiaiškinti, kaip mokytojai vertina įvairių vadovėlių dalykinį turinį, pedagogines, didaktines savybes ir kaip mokiniai renkasi vadovėlį, iš kurio norėtų mokytis matematikos V klasėje. Mokinių apklausa parodė, kad jeigu būtų numatytas tyrimo metu išryškintas ergonominis vertinimo kriterijus, vadovėliai būtų patrauklesni vaikams, patogesni nešiotis ir kuprinių svoris atitiktų higienos reikalavimus. Mokytojų apklausos duomenų analizė leidžia suformuluoti rekomendacijas, kaip atlikti apibendrinamąjį vadovėlio vertinimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Koreliacinė analizė; Lyginamoji analizė; Matematikos vadovėliai; Ugdymo turinys; Vertinimo kriterijai; Comparative analysis; Content of education; Evolutional criteria; Textbooks of mathematics; Analysis of correlation.

ENIn two following decades of Independence changing the education of Lithuania great attention was paid to the content of education, to be more precise, modern and general programs of examinations and national textbooks of teaching subjects were made. During such period of time in Lithuania there are made many textbooks of alternative mathematics for different forms. For instance, sixth textbooks are suggested for the fifth form now. Criteria, which are used by teachers in order to evaluate alternatives, are not emphasized, that is why the evaluational analysis of textbooks of mathematics should be made. The teachers of the fifth forms and the students of the fourth and the fifth forms were questioned to find out, how the content and pedagogical and didactical features of different textbooks are evaluated by teachers. What is more, attention was paid to pupils' choose of the mathematics' textbook for the fifth form. The questionnaire revealed that students evaluate textbooks according to variety of visual material. Also the material is more acceptable which is based on pupils' practical life, context and practical criteria such as weight, size, form of the textbook, type of the cover, illustrations and quality. Students' questionnaire showed that textbooks would be more attractive, more convenient to carry and the weight of bags would be standard if the practical criterion of evaluation was highlighted during the investigation. Teachers' data analysis of the questionnaire makes recommendations how to evaluate a textbook. Looking at the results of investigation, we can recommend evaluating textbooks according to pedagogical, psychological and ergonomical criterion. Moreover, choosing a textbook students point of view should be considerate. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23346
Updated:
2018-12-17 12:34:56
Metrics:
Views: 38    Downloads: 5
Export: