Kalbos prozodinių savybių ir jų atitikmenų muzikoje gretinimas lavinant užsienio kalbos tarimo įgūdžius

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Kalbos prozodinių savybių ir jų atitikmenų muzikoje gretinimas lavinant užsienio kalbos tarimo įgūdžius
Alternative Title:
Comparison between prosodic features of language and thei equivalents in music in order to develop foreign language pronunciation skills
In the Journal:
Kūrybos erdvės. 2009, Nr. 10, p. 76-85
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje gretinama kalba ir muzika, ieškant kalbos prozodinių savybių atitikmenų muzikoje. Kalba ir muzika apžvelgiamos kaip dvi garsinės struktūros, kurių pagrindiniai vienetai (fonema ir atitinkamai nata) gali būti lyginami. Gilinamasi į intonaciją bei kalbėjimo melodiją, tai lyginant su intonacija ir melodija muzikoje, į ritmo universalumą – tiek kalboje, tiek muzikoje jam tenka ypač svarbus vaidmuo, kadangi dalijasi bendra ritmine pulsacija, susidedančia iš besikartojančių labiau ir mažiau kirčiuotų garsų grupių. Esant nemažai kalbos ir muzikos prozodinių struktūrų atitikmenų, galima tikėtis rasti ir bendrų kalbos ir muzikos pedagoginių sąsajų t. y. taikant muzikavimą, dainavimą, mokyti užsienio kalbos tarimo, o ypač prozodinių kalbos savybių įsisavinimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fonetiniai įgūdžiai; Intonacija; Kalbos prozodinės savybės; Muzika; Ritmas; Tarimas; Intonation; Music; Phonetic skills; Pronunciation; Prosodie features of language; Rhythm.

ENArticle aims at the comparison of language and music by searching in music for possible equivalents for prosodie features of language. Language and music are viewed as two sound structures, the main units of which (phoneme and note respectively) can be correlated. Intonation and speech melody are compared to intonation and melody in music. The universality of rhythm is highlighted both in language and in music; it plays a crucial role and shares rhythmic pulsation which involves stronger and weaker groups of sounds. As there are quite a few equivalents between the prosodie features of language and music, it is possible to find common pedagogical implications of language and music, i.e. with the help of music and singing to teach pronunciation and especially prosodie features of a foreign language. [From the publication]

ISSN:
1822-1076
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/23299
Updated:
2018-12-17 12:34:46
Metrics:
Views: 26    Downloads: 2
Export: