LTStraipsnyje nagrinėjami meninės (vizualinės) kultūros aktualūs diskursai, kurie išryškėja naujausiuose šiuolaikinės meninės kultūros, menotyros ir edukologijos tyrimuose. Diskursai nagrinėjami kaip kultūros aspektai, jie apima platų požiūrį į tam tikrus meno ir edukacinius reiškinius, procesus ir vertybes, vykstančius kultūrinėje terpėje. Straipsnyje pateikiamas teorinis aktualių diskursų sampratos nagrinėjimas. Pastarojo dešimtmečio meninio ugdymo tyrimuose pastebima kaitos dinamika: pradedant susidomėjimu socialiniais aspektais, multikultūriniu ugdymu, medijų menų ir naujųjų technologijų raiška ir galiausiai pereinant prie vizualinės kultūros ugdymo, praplečiančiu meninio ugdymo sampratos ribas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakultūrinis meninis ugdymas; Estetinis ugdymas; Meninis ugdymas; Multikultūrinis meninis ugdymas; Postmodernizmas; Sociokultūrinis meninis ugdymas; Vaizdo kultūra; Vizualinė kultūra; Aesthetic education; Art education; Multicultural art education; Postmodernism; Sociocultural art education; Visual culture.
ENThe article analyses actual discourses of art (visual) culture which come to prominence in the newest researches on contemporary art culture, studies of art and education studies. The discourses are analysed as the aspects of culture, they encompass a broad view of certain art and education phenomena, processes and values that take place in the cultural environment. The article presents a theoretical analysis of the conception of the most topical discourses. The shift of art education researches in the recent decade is evident, varying and dynamic, starting with interest in social aspects, multicultural education, manifestation of the media arts and new technologies and finally passing on to the development of visual culture, which expands the limits of the traditional understanding of art education. [From the publication]