LTVerslo aplinkos vertinimas įgauna vis didesnę svarbą, pirmiausia tai liečia marketingo sprendimus. Dažniausiai taikoma kokybinė analizė. Straipsnio tyrimo tikslas yra parengti metodologiją marketingo aplinkos kiekybiniam įvertinimui; pritaikyti metodologiją vertinant marketingo aplinką naujoms statybos kompanijoms Baltijos valstybėse. Buvo parengta metodologija, integruojanti kokybinę analizę ir naujų statybos kompanijų marketingo aplinkos pradinių faktorių kompleksinį kiekybinį įvertinimą. Kiekybinis vertinimas yra pagrįstas pagrindiniais marketingo aplinkos komponentų modeliais ir bendru marketingo aplinkos, kaip formalizuotų komponentų rinkiniu, modeliu bei pritaikytas daugiakriterinis vertinimo metodas. Buvo patvirtinta vertinimo metodologija, apimanti pradinių faktorių ir sudėtinių verčių įvertinimą ir kompleksinį marketingo aplinkos lygio indeksą. Atliktas Lietuvos naujų statybos kompanijų marketingo aplinkos veiksnių kompleksinis įvertinimas parodė, kad politinė aplinka daro (ir gali daryti ateityje) didžiausią teigiamą įtaką. Socialinė aplinka buvo įvertinta kaip blogiausia. Buvo nustatyta, kad marketingo aplinka gali būti įvertinta kaip vidutiniškai palanki prognozuojamos situacijos tendencijos kontekste. Atlikta Latvijos naujų statybos kompanijų marketingo aplinkos analizė ir įvertinimas parodė, kad politinė ir socialinė aplinka veikia nepalankiai. Parengtos marketingo aplinkos kompleksinio vertinimo metodologijos gyvybingumą lemia ir faktas, kad ši kiekybinio vertinimo technika gali būti inkorporuota į bendrą verslo sprendimų vertinimo sistemą.Reikšminiai žodžiai: Aplinkos komponentai; Baltijos šalys (Baltic states); Daugiakriteriniai metodai; Daugiakriterinė analizė; Kiekybinis vertinimas; Kiekybinis įvertinimas; Marketingo aplinka; Statybos bendrovių marketingo aplinka; Statybos bendrovės; Baltic countries; Construction companies; Environment components; Marketing environment; Marketing environment of construction companies; Multiple-criteria analysis; Quantitative assessment.
ENThe paper reviews the mathematical model and the results of complex qualitative as well as quantitative assessment of marketing environment of new construction companies. Assessment of business environment tends to gain increasing significance; first of all, to validate strategic marketing management decisions. However, qualitative analysis of environment components is the most frequent. Simultaneously, it is highly stressed that quantitative assessment is promising, thus its use to evaluate marketing environment is relevant. The article presents the developed methodology for complex assessment of factors of new construction companies marketing environment. The essential steps of the assessment are identification of environment factors, qualitative analysis of primary factors and quantitative assessment of marketing environment on the basis of multiple-criteria analysis. A system of evaluation of criteria and models has been developed for this purpose; so the methodology includes a three-stage system of quantitative assessment of marketing environment. The ways to apply this methodology are revealed by analysing and evaluating marketing environment of the Baltic States' new construction companies, by determining new opportunities and threats, which must be considered while making environment-friendly strategic decisions. [text from author]