LTAr Lietuvos valdžia yra atvira šalies piliečiams? Šis klausimas yra gana plačiai svarstomas įvairių seminarų, diskusijų, piliečių susirinkimų metu, taip pat – žiniasklaidoje, kur dažnai nuskamba išvada, kad šalies valdžiai atvirumo trūksta ir kad esamą padėtį derėtų taisyti. Vis dėlto prieš pateikiant receptus, kaip atverti valdžią piliečiams, svarbu atsakyti į klausimą, kiek valdžia turėtų būti atvira? Šioje knygoje pristatomas PVI tyrimas siekiant išsiaiškinti valdžios institucijų atvirumo didinimo galimybes ir pateikti praktinių rekomendacijų, kaip Lietuvos valdžią padaryti atviresnę piliečiams. Be to, nagrinėjama valdžios prieinamumo būklė – išanalizuoti atitinkami norminiai teisės aktai ir surinkti duomenys apie tai, kaip valdžios institucijos pateikia informaciją apie leidžiamas lėšas, kiek informacijos pateikiama visuomenei įvairiuose sprendimų priėmimo etapuose, kiek priimami sprendimai yra išaiškinami ir argumentuojami visuomenei, ar inicijuojamas visuomenės dalyvavimas ir pan.Reikšminiai žodžiai: Atvirumas; Pilietinė visuomenė; Valdžia; Valdžios institucijos; Civil society; Government institutions, openness, Lithuania; Institutions; Political power.
ENIs the Lithuanian government open with the country’s citizens? This question is rather widely discussed at various seminars, discussions, and civic meetings as well as in the media, where the conclusion is often reached that the government lacks openness and that the current situation should be corrected. However, before issuing prescriptions for how to open up the government to its citizens, it is important to answer the question of how open a government should be. This book presents a study conducted by the CSI in an effort to clarify the possibilities for increasing the openness of government institutions, and provide practical recommendations on how to make the Lithuanian government more open to its citizens. The state of governmental accessibility is also examined - relevant legal acts are analysed and data is collected on how government institutions present information on expenditure of funds, how much information is made available to the public at various stages of decision-making, to what extent decisions being made are explained and reasoned to the public, whether or not public participation is initiated, etc.