Studentų požiūris į mokymąsi skirtingų mokymo kultūrų kontekste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų požiūris į mokymąsi skirtingų mokymo kultūrų kontekste
Alternative Title:
Students' attitude to learning in the context of different teaching cultures
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama atsakyti į klausimą: kaip studentų požiūrį į mokymąsi veikia skirtingos mokymo kultūros? Kaip keičiasi studentų požiūris į mokymąsi, kai studijos organizuojamos remiantis skirtingomis mokymo kultūromis ar tradicijomis? Straipsnio tikslas – nustatyti studentų požiūrį į mokymąsi skirtingų mokymo kultūrų kontekste. Nuoseklią besimokančiojo veiklos kultūrą lemia mokymo kultūra ir konkreti mokytojo veikla bei sukuriama mokymosi aplinka. Jei tai atitinka besimokančiojo veiklą, tuomet jis turi galimybę pereiti visus kognityvinius procesus, reikalingus geram mokymuisi – kuria prasmes, susijusias su tuo, kas jau žinoma, ir tai apmąsto. Tuomet atsiranda įpročiai, kuriantys gilųjį mokymąsi, ir besimokantieji supranta, kad mokymasis yra prasmės kūrimas, o ne vien įsiminimas. Kadangi pažinimo būdą formuoja kultūra, tuomet tokiai mokymo kultūrai būdinga akcentuoti, kaip tiriamas vieno ar kito dalyko žinojimas, kokie to dalyko tyrimo metodai, kaip idėjos, teorijos ir taisyklės yra patikrinamos ir tobulinamos, kokia dalyko vieta ir prasmė visoje žinijos sistemoje, kaip tai pritaikoma praktikoje ir t. t. Tai ir galima laikyti prasmės kūrimą palaikančios mokymo kultūros kontekstu. Straipsnyje remiamasi teorinėmis pozicijomis, kurios išryškina įrodymais grįstą mokymąsi, konstruktyvistines nuostatas, giluminio mokymosi atsiradimo prielaidas, probleminiam mokymuisi palankią aplinką, šiuolaikinio mokymosi bei aukštojo mokslo specifiką.Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Giluminis požiūris į mokymąsi; Kultūra; Metodai; Skirtingos mokymo kultūros; Skirtingų mokymosi kultūrų kontekstas; Studenta; Studentų požiūris į mokymąsi; Žinios; Context of different teaching cultures; Culture; Deep approacg to learning; Higher education; Knowledge; Methods; Students; Students' attitude to learning.

ENThis paper aims at answering the following issues: how does the context of different teaching cultures affect students' attitude to learning? How does students' attitude to learning change when the studies are organized on the basis of the principles of different teaching cultures and different traditions? The aim of the study was to determine students' attitude to learning in die context of different teaching cultures. The study was based on the methodology of researching the learning phenomenon. The methods applied in the study were analysis of scientific literature and a written inquiry. The findings of the study were processed by applying the qualitative content analysis. Different organization of the process of studies determines different culture of teaching and learning, which - in turn - affects students' attitude to learning: a culture that allows for the development of flexible and non-dogmatic thinking, the combination of the knowledge of all the studied subjects into a whole that is significant to the learner, and for the cultivation of the ability to interpret knowledge as an organically developing structure and as the wholeness of knowledge - such culture creates preconditions for the development of a deep approach to learning. [text from author]

ISBN:
9789955151647
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22964
Updated:
2013-04-28 20:10:07
Metrics:
Views: 39
Export: